مسیر ارزآوری بخش کشاورزی همواره شود


مسیر ارزآوری بخش کشاورزی همواره شود

تهران- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: مسیر صادرات محصولات کشاورزی باید اصلاح شود تا زمینه برای ارزآوری این حوزه فراهم گردد.

به گزارش ایرنا، شاهرخ شجری روز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: در سال های گذشته تنها بخشی که رشد داشته و ارزش افزوده آن از ۵.۵ در صد در سال ۹۲ به ۸.۸ درصد در سال ۹۸ رسیده، بخش کشاورزی است.

وی یادآورشد: در کنار این توفیقات متاسفانه با چالش ها و دغدغه های زیادی هم مواجه بودیم که جذب کم سرمایه گذاری خارجی یکی از آنها محسوب می شود.

شجری اظهارداشت: طی این سال ها رشد صنعتی بخش کشاورزی ما همواره پنج درصد بوده و خروجی آن در مقایسه با ورودی ها توازن نداشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: نبود این توازن در بخش کشاورزی، موجب افزایش آسیب پذیری آن می شود و باید به فکر راهکار و اصلاح شرایط موجود بود.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم، محصولات کشاورزی مازاد نیاز را از کشور خارج و صادر کنیم، خاطرنشان کرد: با توسعه صادرات می توان میزان ارزآوری این بخش را افزایش داد.

شجری کیفیت محصولات کشاورزی ایرانی را در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار بالا توصیف کرد و ادامه داد: با وجود چنین کیفیتی اما متوسط قیمت صادرات محصولات کشاورزی ایرانی پایین تر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی به علت نرخ پایین محصولات ایرانی در بازار جهانی اشاره و اعلام کرد: محصول صادر شده ارزش افزوده را ندارد و مطابق با سلیقه بازار جهانی عرضه نمی شود و این موضوع ضرورت اصلاح این مسیر را نشان می دهد.

تهران در چالش مبارزه با زمین خواری و تغییر کاربری

عبدالرضا چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران نیز در این مراسم گفت: یکی از تاکیدات مکرر و ثابت این استان، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و توسعه کشاورزی پایدار است.

وی تاکید کرد: امروز باید هم پیمان شویم و مقابل هجمه ای که در استان برای مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری غیر قانونی شکل گرفته است، بایستیم.

چراغعلی اظهارداشت: برخی تعاونی ها یا برخی افراد با اطلاع یا بی اطلاع به عرصه های ملی ما هجوم آورده اند و امروز شاهد شرایط خوبی در این حوزه نیستیم از همین رو باید مقابل چنین افراد و گروه هایی ایستاد و عرصه را برای حمایت از تولیدکننده واقعی مهیا ساخت.

در پایان این مراسم از خدمات کریم ذوالفقاری تجلیل و ایوب فصاحت به عنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان تهران معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش متفاوت یک امام جمعه به بازگشت دوباره گشت‌ ارشادها