باید اقدامات مومنانه برای جامعه روایت شود


باید اقدامات مومنانه برای جامعه روایت شود

رشت-ایرنا- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد : این اقدام مومنانه فطری و سلوکانه را باید روایت کرد و باید به کسانی که این اخلاص را  به خرج دادند افتخار کرد.  

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد قمی عصر پنجشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای «حبیب» ویژه هیات‌ها و تشکل‌های دینی و مذهبی دربندر انزلی خطاب به حاضران در این جلسه افزود :باید مجاهدت ها و تلاش هایی که مکتبی ها در طول این ایام انجام دادند، روایت شود تا در مسیر تعالی و تمدن جامعه موثر واقع شود.
وی تاکید کرد : اگر روایت‌ها دست کم گرفته شده و تحریف مؤثر واقع شود تحریم نیز مؤثر خواهد بود و گره‌های بزرگ بیش از گذشته نمایان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از نکات مهم در این زمینه عید ولایت است که اساس ولایت به هم پیوستگی می باشد، گفت: این مجاهدت و جریان مکتبی پیوستگی جامعه را بیشتر کرد و چنانکه در ایام کرونا با وجود همه مسائل و سختی‌های آن به چشم دیدیم که فرصتی که در این تهدید بود شاید در خود فرصت‌ها هم حاصل نمی شد.

وی این مجاهدان را پیش قراولان عرصه جهاد خواند و افزود : ما همه سربازان و جهادگران میدان نبرد با کرونا هستیم و باید این کار را توسعه دهیم.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: این نوع جلسات انگیزه ای است برای ساماندهی و ساختن قلوب و یافتن روشهای مختلف برای زندگی بهتر.
حجت‌الاسلام سعید مهدوی از تشکلهای دینی، هیات های مذهبی و موسسات قرآنی تقدیر و تشکر کرد و گفت: در این جهاد تبلیغی همه بویژه سپاه و بسیج کمک های شایانی کردند که جای تقدیر دارد.
وی همچنین با اشاره عملکرد مطلوب طلاب که در حوزه غسل اموات کرونایی حکم خدا اجرا کردند ، اظهار داشت :گیلان از استانهای نخستین بود که به ویروس منحوس کرونا مبتلا شد و اموات به شیوه اسلامی غسل داده شدند.
وی تاکید کرد: این حماسه در گیلان رقم خورد وگیلانی‌ها پیش قراول این عرصه جهادی بودند. پیروی از ولایت فرزندان فاطمه(س) افتخار نابی برای ما ساکنین این سرزمین است.
حجت الاسلام مهدوی تصریح کرد: گیلانیان هشت هزار شهید را در هشت سال تقدیم انقلاب کرده و هزاران کامیون به جبهه ها کمک کردند.
وی تصریح کرد : این فداکاری ها فقط در حوزه دفاعی و نظامی نبود بلکه با خلق حماسه هشت دیماه هیاتی ها، مسجدی ها، روحانیون و گروه‌های جهادی پای کار آمدند و خالصانه وارد معرکه شدند.
وی تصریح کرد : حدود ۱۵۰ مجموعه فرهنگی و تشکل دینی آثار خود را به دبیرخانه نخستین جشنواره استانی «حبیب» ارسال کردند و در مجموع در چهار حوزه حدود ۶۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد.
وی میزان استقبال مردمی از این جشنواره را برای نخستین بار در سطح استان و کشور بی‌نظیر دانست و افزود : آشنایی جامعه با ظرفیت‌های هیات های مذهبی در راستای خدمت‌رسانی به مردم در مواجهه با ویروس کرونا یکی از دستاوردهای این جشنواره بوده است.
رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی هم در این جشنواره از تلاش های جهاد گرانه حجت‌الاسلام مهدوی که با جدیت و اقدامات جهادگرانه در راستای مبارزه با ویروس منحوس کروناانجام شد، تقدیر کرد و افزود: یکی از کارکردهای اساسی و مهم مساجد و هیات ها که در جامعه اسلامی باید به آن توجه کرد؛ اقدامی بود که در مقابل این اپیدمی بزرگ جهانی انجام دادند.
محمد ولی روزبهان اظهار داشت: این اقدام بیانگر یک کارکرد مهم و اساسی مساجد و هیات ها است و مقام معظم رهبری مسجد را ابتکار اسلام اعلام کردند، از اینرو مساجد پایگاه مهر، ذکر و نماز است و فقط پایگاه‌ مسائل اجتماعی نیست بلکه پایگاهی برای همه مسائل نیک مانند انسان سازی، خود سازی، تمدن سازی و بصیرت افزایی است.
وی مساجد را محور مبارزه در زمان ستمشاهی عنوان کرد و گفت: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی روند این نشست‌ها و گردهمایی‌ها با تشکیل انجمن های اسلامی ادامه یافت و اوج آن در زمان پیروزی و هشت سال جنگ تحمیلی بود.
وی گفت : مساجد به عنوان پایگاه های مقاومت مسئولیت بسیج جوانان و مردم کشور را در این پیروزی بر عهده داشتند و توانستند در مقابل یک رژیم تا بن دندان مسلح ایستادگی کنند.
وی گفت : امروز نیز مساجد و هیئت ها در این زمینه حرکت می‌کنند و سازمان تبلیغات اسلامی محوریت آن را برعهده دارد. مساجد در پیشرفت و توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری و رشد و بالندگی یک جامعه کشور تاثیر بسزایی دارند.
جانشین فرمانده سپاه گیلان نیز گفت :در طول هشت سال دفاع مقدس استان گیلان هشت هزار شهید تقدیم انقلاب کرد که بیش از ۹۰ درصد آنها مسجدی بودند و محل سازماندهی آنها در همین مساجد بوده است.
سرهنگ پاسدار حسن حبیبی با اشاره به نقش مساجد و کارکرد چندگانه مساجد ‌اظهار داشت: از صدر اسلام تاکنون مساجد نقش محوری در حل مشکلات جامعه اسلامی داشته اند و اکنون که حدود ۱۱ ماه از شیوع ویروس کرونا می گذرد ائمه جماعت، مساجد، هیات‌های مذهبی و پایگاه های مقاومت بسیج، شاهد ساماندهی کمک ها و بسته های معیشتی و طرح مواسات و همدلی از این پایگاههای مدمی بوده ایم.
در پایان‌این مراسم‌ از ۲۰ هیات برتر خدمات رسان در حوزه کرونا، مواسات، محرم، غدیر، بخش جنبی جشنواره و نگاه ویژه مردمی تقدیر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید