200 نفر در مسابقات دو صحرانوردی کشور شرکت دارند


200 نفر در مسابقات دو صحرانوردی کشور شرکت دارند

خرم آباد - ایرنا - رییس فدراسیون دو میدانی جمهوری اسلامی ایران گفت: 28 استان با 200 مربی و ورزشکار در مسابقات دو صحرانوردی قهرمانی کشور در منطقه ده پیر خرم آباد شرکت دارند.

هاشم صیامی روز جمعه در حاشیه برگزاری مسابقات دو صحرانوردی قهرمانی کشور در جمع خبرنگاران افزود: امروز مسابقات قهرمانی کشور در مقطع نوجوانان و جوانان در مهد دو استقامت و دو میدانی کشور، به مدت یک روز در خرم آباد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ورزش دومیدانی لرستان قهرمانان بزرگی در بخش دانشجویان، جوانان جهان و بازی های آسیایی به کشور معرفی است ادامه داد: شرایط میزبانی مسابقات امروز در لرستان با توجه به کرونا و ضرورت دقت عمل بیشتر برای رعایت پروتکل ها به بهترین شکل ممکن انجام شده است.

وی اظهار داشت: این وضعیت نشان می دهد لرستان ظرفیت بسیار بالایی از نظر اقلیمی و شرایط فیزیکی نوجوانان و جوانان برای افتخارآفرینی کشور در رشته پرافتخار دو میدانی دارد.

صیامی با بیان اینکه میزبانی سال گذشته لرستان در دو میدانی داخل پیست بسیار عالی بود، تصریح کرد: امسال نیز با شرایط بسیار عالی این مسابقات دو صحرانوردی در حال برگزاری و مسیر آن بسیار استاندارد و در حد بین‌المللی بوده است.

وی اضافه کرد: شاید کمتر مسابقاتی در کشور باشد که همه مدیران دستگاه‌های اجرایی آن همدل باشند و بتوانند یک کار با استاندارد و با کیفیت بالا انجام بدهند که این اتفاق توسط مسئولان لرستانی انجام شده است.

صیامی ادامه داد: دو میدانی رشته ‌ای با ۲۴ ماده است که حدود ۱۵۰ مدال در آن توزیع می‌شود و لرستان می‌تواند سهم بزرگی در رشته مادر و اول المپیک داشته باشد.

رئیس فدراسیون دو میدانی جمهوری اسلامی ایران افزود: مدیریت ورزش در لرستان خیلی خوب اداره می‌شود و جوانان با انگیزه به خوبی مدیریت هیات دو میدانی را انجام داده‌اند.

صیامی تاکید کرد: با توجه به نتایج خیلی خوب تیم دومیدانی لرستان در مسابقات قهرمانی کشور و لیگ برتر، آینده خیلی خوبی را برای دومیدانی این استان پیش‌بینی می‌کنیم .

وی ادامه داد: این مسابقات با هدف انتخابی تیم ملی دو صحرانوردی برگزار، نفرات نخبه شناسایی و به اردوی تیم ملی دعوت می شوند که در این راستا یک برنامه ۱۰ ساله در کمیته نوجوانان و جوانان این مسابقات پیش بینی شده است.

صیامی تاکید کرد: مسابقات ورزشی هفته آینده در ۱۷ بهمن ماه تحت عنوان مسابقات یادواره ۶ هزار و ۳۰۰ شهید لرستان برگزار خواهد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟