باید با پدیده جرأت پیدا کردن قاچاقچیان در به شهادت رساندن مرزبانان برخورد شود


باید با پدیده جرأت پیدا کردن قاچاقچیان در به شهادت رساندن مرزبانان برخورد شود

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: باید با پدیده جرأت پیدا کردن قاچاقچیان در به شهادت رساندن فرزندان عزیز این مرز و بوم نیز برخوردهای جدی صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده، ظهر امروز (۱۰ بهمن) در جمع نمازگزاران بندرعباسی، تقوا را از مصادیق امربه معروف و نهی از منکر دانست و اظهار کرد: همه ما در برابر اجرای فریضه‌های الهی ملتزم هستیم و نباید در برابر منکرات بی‌تفاوت باشیم. اگر جامعه در برابر منکرات بی‌تفاوت باشد، قبه و زشتی منکر آرام آرام از دست می‌رود.

وی ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و همچنین ولادت امام خمینی(ره) را تبریک گفت و افزود: روز زن فرصتی برای بیان جایگاه و منزلت زن در اسلام و بررسی تفاوت‌های نگاهی که قبل از اسلام به زن بوده و نگاهی که اسلام به وجود آورده، است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: امروز می‌بینیم که زن در دنیای غرب علی‌رغم همه ادعاهای که در بحث حقوق زنان دارند، به‌عنوان برده، ابزار و کالا استفاده می‌شود. آن‌ها شأن و منزلت زن را لگدمال کرده و فکر می‌کنند اگر پست و مقامی به یک زن بدهند، مشکلات حقوق زنان حل می‌شود. امروز شاهد هستیم که جامعه مدعی حقوق زنان در دنیای غرب، چطور از زنان سو استفاده می‌کنند و در مقابل آن، اسلام چه عزتی به زنان داد به‌گونه‌ای که زنی همچون حضرت زهرا(س) تبدیل به کوثر و منشأ تحول شد، واسطه تکامل همه انبیا قرار گرفت و جایگاهی پیدا کرد که حجت خدا بر معصومین شد.

عبادی‌زاده ضمن گرامیداشت دهه فجر، اظهار کرد: تاریخ واقعی کشور ما و مظهر شکوه و عظمت ملت ایران دهه فجر است و نباید از آن غفلت کنیم. هر کسی باید به اندازه توان خود در این ایام تلاش کند و مردم نباید برای بزرگداشت این ایام، منتظر دستگاه‌های دولتی باشند. ایام‌الله فجر باید مردمی برگزار شده و مردم به صورت خودجوش خانه و محله‌شان را با نمادهای دهه فجر و پرچم‌ها تزیین کنند. باید متناسب با وضعیت کرونایی برنامه‌هایی طراحی و نمونه کارهای خوب محرم و صفر در دهه فجر نیز تکرار شود.

وی با اشاره به اینکه دهه فجر تجدید قوایی برای نیروهای انقلاب است، گفت: دهه فجر خواستگاه ارزش‌های اسلامی و انقلابی و عامل تنومند شدن نهاد انقلاب بوده و بزرگداشت این ایام به منزله آبیاری درخت انقلاب است، از این رو در گام دوم انقلاب اسلامی باید با شتابی بیشتر و محکم‌تر رو به جلو گام برداریم.

نماینده ولی‌فقیه در ادامه تصریح کرد: از شهادت یکی از نیروهای دریابانی به دست قاچاقچیان سودجو در روز گذشته بسیار متأثر شدیم، تا چه زمانی باید شاهد چنین اتفاقات تلخی باشیم؟ چرا قاچاقچیان جرأت چنین کاری را دارند؟ اگر کوچک‌ترین اتفاقی برای یک قاچاقچی می‌افتاد، هیاهوی فضای مجازی جهت حمایت از او بالا می‌گرفت، مگر این نیروهای انتظامی فرزندان ما نیستند؟ بخشی از دلایل معضل قاچاق به مشکلات معیشت مردم باز می‌گردد، از این رو برای حل چنین مشکلاتی مسئولین امر باید به فکر معیشت مردم باشند و برای آنان شغل ایجاد کنند. از طرفی باید با پدیده جرأت پیدا کردن قاچاقچیان در به شهادت رساندن فرزندان عزیز این مرز و بوم نیز برخوردهای جدی صورت بگیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403