دستگاه‌های فعال گرامیداشت دفاع مقدس در خراسان شمالی تجلیل شدند


دستگاه‌های فعال گرامیداشت دفاع مقدس در خراسان شمالی تجلیل شدند

بجنورد- ایرنا- پنج دستگاه فعال خراسان شمالی و همچنین 2 فرمانداری این شهرستان روز شنبه به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تجلیل شدند.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی روز شنبه در آیین قدردانی از دستگاه های فعال گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان اظهار داشت: اداره های راه و شهرسازی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه، مخابرات و صدا و سیما به عنوان دستگاه برتر انتخاب شدند.

مهدی کرامتی افزود: فرمانداری های شهرستان اسفراین و فاروج نیز به عنوان ستاد شهرستانی برتر در این جلسه مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی نیز به عنوان فعالیت های اثر بخش انتخاب شدند.

کرامتی افزود: سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی نیز به عنوان کمیته برتر معرفی شد.

وی دستگاه های شایسته تقدیر این استان را نیز ناجا، ارتش، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان صنعت و معدن و تجارت، شرکت آب منطقه ای، دانشگاه بجنورد، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت گاز، تبلیغات اسلامی، سازمان جهاد کشاورزی، حوزه هنری، شرکت آب و فاضلاب، ثبت اسناد، جمیعت هلال احمر، پزشکی قانونی، شهرداری بجنورد و مجتمع پتروشیمی خراسان معرفی کرد.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص سامانه ۱۱۱ (سامانه ارتباط دولت و مردم) اظهار داشت: ۶۴ مدیر در این سامانه فعالیت داشتند، مردم این استان برای حل مشکلاتشان ۲۱۰ مورد با این سامانه تماس داشتند.

کرامتی افزود: از مجموع این تماس ها ۹۶ مورد قابل پیگیری بود که بیش از ۹۰ درصد عملیاتی شده اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه عشق و معنویت در بین رزمندگان دوران دفاع مقدس موج می زند اظهار داشت: همه رزمندگان عشق به شهادت داشتند، این حرکت نشات گرفته از روح ایمان و توکل به خدا بود.

علی بیگ زاده بر نهادینه شدن فرهنگ ایثار ر و شهادت در جامعه تاکید کرد و افزود: با وجود اینکه رسانه ها، نویسندگان و محققان در این خصوص زیاد پرداخته اند اما هنوز هم بزرگی و حال و هوای دوران دفاع مقدس آن طوری که شایسته است به تصویر کشیده نشده است.

وی با بیان اینکه به تصویر کشیده شدن بزرگی دوران دفاع مقدس شدنی نیست اظهار داشت هیچ قلمی تاکنون نتوانسته است این جنگ را به رشته تحریر در بیاورد، هیچ دوربینی نیز نتوانسته تاکنون آن را به تصویر بکشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی نیز گفت: این استان ۳۰۰ مورد برنامه توسط دستگاه های اجرایی برای گرامیداشت دفاع مقدس در طول سال به خصوص در هفته دفاع مقدس دارد که از این نظر در کشور رتبه اول را کسب کرده است.

امیر سرتیپ محمد نجاتی افزود: استان دوم بعد از خراسان شمالی ۶۵ مورد برنامه برای اجرا در طول سال برنامه ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه مدیون خون شهدا هستیم اظهار داشت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا نیز ارزش معنوی زیادی همچون شهادت دارد.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده این خطه در دوران دفاع مقدس در عملیات های مختلف حضور داشته اند.

این استان ۱۰ هزار و ۲۷۷ ایثارگر، ۳۹۷ آزاده و هفت هزار و ۲۳۲ جانباز دارد.

خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ ریخت و قیافه سحر قریشی در خیابانهای نیویورک آمریکا