کمبود 100 مدرسه در قم/ ضرورت حل مشکل زمین برای محیط های آموزشی


کمبود 100 مدرسه در قم/ ضرورت حل مشکل زمین برای محیط های آموزشی

قم - مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به افزایش سالانه 10 هزار دانش آموز در استان قم، گفت: برای حل این مشکل باید 100 مدرسه در استان قم ساخته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست عصر شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به کمبود فضای آموزشی در قم گفت: به منظور حل این مشکل هرچه سریع‌تر باید کمیته‌ای با حضور نمایندگان، دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی نفع و تصمیم گیر تشکیل و در مدتی مشخص مشکل اختصاص فضای آموزشی به آموزش و آموزش و پرورش رفع شود.

وی در ادامه از دستگاه‌های استانی خواست تا زمین‌های لازم را در فضای شهری برای ساخت مدارس اعلام کنند

استاندار قم بر ایجاد سازوکار دقیق برای شناسایی افراد بازمانده از تحصیل تاکید کرد و گفت: مدیران آموزش و پرورش تلاش کنند تا حداکثر جذب را برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل را در مقطع متوسطه فراهم کنند.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای «طرح نماد» و طرح «مدیریت فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش آموزان» در استان قم گفت: برای اجرای این طرح باید اقتضائات و شرایط استان قم و حساسیت‌های فرهنگی اجتماعی استان رعایت شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم هم در این جلسه با اشاره به تحصیل ۹۵ درصد از دانش آموزان مقطع متوسطه اول و ۹۸ درصد از دانش آموزان متوسطه دوم گفت: برنامه ریزی کرده‌ایم تا در قالب «طرح نماد» ۳ هزار دانش آموز در مناطق محروم از طریق آموزش از راه دور شناسایی و تحت پوشش تحصیلی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه نیمی از مدارس استان قم خیر ساز است گفت: بر اساس پیش بینی‌ها تا پایان سال آینده خیران مدرسه ساز استان ۳۰ مدرسه دیگر نیز به آموزش و پرورش تحویل خواهند داد.

شیخ الاسلام از تشکیل کارگروهی برای تأمین زمین مورد نیاز خیران با همکاری دستگاه‌های اجرایی خبر داد و افزود: با توجه رشد ۱۰ هزار نفری سالانه دانش آموز در استان قم نیازمند ساخت ۱۰۰ مدرسه برای تأمین فضای آموزشی مورد نیاز هستیم.

وی افزود: طی هفت سال گذشته ۱۸۰ مدرسه در استان ساخته شده و جایگاه استان از سی و دوم به بیست و ششم رسیده است.


به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست عصر شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به کمبود فضای آموزشی در قم گفت: به منظور حل این مشکل هرچه سریع‌تر باید کمیته‌ای با حضور نمایندگان، دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی نفع و تصمیم گیر تشکیل و در مدتی مشخص مشکل اختصاص فضای آموزشی به آموزش و آموزش و پرورش رفع شود.

وی در ادامه از دستگاه‌های استانی خواست تا زمین‌های لازم را در فضای شهری برای ساخت مدارس اعلام کنند

استاندار قم بر ایجاد سازوکار دقیق برای شناسایی افراد بازمانده از تحصیل تاکید کرد و گفت: مدیران آموزش و پرورش تلاش کنند تا حداکثر جذب را برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل را در مقطع متوسطه فراهم کنند.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای «طرح نماد» و طرح «مدیریت فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش آموزان» در استان قم گفت: برای اجرای این طرح باید اقتضائات و شرایط استان قم و حساسیت‌های فرهنگی اجتماعی استان رعایت شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم هم در این جلسه با اشاره به تحصیل ۹۵ درصد از دانش آموزان مقطع متوسطه اول و ۹۸ درصد از دانش آموزان متوسطه دوم گفت: برنامه ریزی کرده‌ایم تا در قالب «طرح نماد» ۳ هزار دانش آموز در مناطق محروم از طریق آموزش از راه دور شناسایی و تحت پوشش تحصیلی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه نیمی از مدارس استان قم خیر ساز است گفت: بر اساس پیش بینی‌ها تا پایان سال آینده خیران مدرسه ساز استان ۳۰ مدرسه دیگر نیز به آموزش و پرورش تحویل خواهند داد.

شیخ الاسلام از تشکیل کارگروهی برای تأمین زمین مورد نیاز خیران با همکاری دستگاه‌های اجرایی خبر داد و افزود: با توجه رشد ۱۰ هزار نفری سالانه دانش آموز در استان قم نیازمند ساخت ۱۰۰ مدرسه برای تأمین فضای آموزشی مورد نیاز هستیم.

وی افزود: طی هفت سال گذشته ۱۸۰ مدرسه در استان ساخته شده و جایگاه استان از سی و دوم به بیست و ششم رسیده است.

کد خبر 5134698

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام