برق رسانی بزرگترین تونل غرب کشور به اتمام رسید


برق رسانی بزرگترین تونل غرب کشور به اتمام رسید

سنندج - ایرنا - مدیر توزیع نیروی برق مریوان از پایان عملیات برق رسانی به تونل باغان در محور جدید سنندج - مریوان بزرگترین تونل غرب کشور با اعتباری بیش از 6 میلیارد ریال خبر داد.

مرتضی محبتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فاز اول برق رسانی به تونل باغان مریوان در جاده جدید سنندج - مریوان با تلاش شبانه روزی نیروهای شرکت برق با موفقیت به اتمام رسید.

وی افزود: در اجرای فاز اول این طرح سه هزار و ۵۰۰ متر خط فشار متوسط هوایی جهت تامین برق روشنایی و سیستم تهویه تونل باغان با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال انجام شد.

مدیر توزیع نیروی برق مریوان یادآور شد: در اجرای این پروژه ۶۰ پایه بتونی و چهار هزار و ۳۸۴ کیلوگرم سیم آلومنیوم نمره ۱۲۰ استفاده شد که با توجه به شرایط توپولوژی، کوهستانی بودن منطقه و از همه مهمتر سرمای هوا، اکیپ اجرایی این مدیریت به صورت شبانه روزی در مدت ۲۰ روز کاری این پروژه را به اتمام رساند.

وی با بیان اینکه با اتمام فاز اول این پروژه امکان برق دار شدن تونل فراهم شده است اضافه کرد: احداث ۲۱ کیلومتر فیدر جدید از پست مریوان ۲ ” روبروی پادگان تا تونل ” در فاز دوم این پروژه نیز در دست اقدام است.

محبتی تاکید کرد: هدف اصلی شرکت توزیع برق تامین برق مطمئن و پایدار در گستره جغرافیایی استان و نقاط مورد نیاز است و این پروژه نیز در این راستا طراحی و اجرا شده و با بهره برداری از این جاده یکی از مهمترین خواسته های مردم مرز نشین مریوان تحقق خواهد یافت.

وی با بیان اینکه این پروژه دومین پروژه مدیریت توزیع برق شهرستان در جاده جدید سنندج - مریوان است گفت: آذر امسال نیز یک هزار و ۸۵۰ متر شبکه فشار متوسط هوایی در این منطقه با اعتباری بیش از ۱۵ میلیارد ریال اجرا و با موفقیت به اتمام رسیده بود.

احداث جاده جدید سنندج - مریوان در جریان سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان سال ۱۳۸۸ مصوب شد. تونل باغان این محور با یک هزار و 890 متر طولانی ترین تونل جاده‌ای در غرب کشور است.

با توجه به در دستور کار بودن ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه - مریوان می‌توان گفت شبکه راه ها و محورهای ارتباطی غرب استان کردستان تحت تاثیر فعالیت‌ها و مراودات این منطقه قرار خواهد گرفت.

از نظر حجم ترافیک و نیز ایجاد گره‌های بین راهی و همچنین تجهیز امکانات لجستیکی اتمام این طرح یک اولویت برای دولت است تا بتواند سهولتی ۲ چندان در کاهش ترافیک ترانزیتی این مسیر به سمت اروپا باشد.

جاده جدید سنندج مریوان دارای سه تونل است که ۲ تونل در محدوده بخش کلاترزان در “گردنه هه مرو” و “گه زه ر دره” و تونل دیگر در بخش کوماسی مریوان در محدوده روستای باغان قرار دارد، طول این سه تونل ۱۸۸۶ متر و در ۱۵ کیلومتری شهرستان مریوان قرار گرفته که طولانی ترین تونل استان کردستان به شمار می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید