فرماندار: 86 طرح عمرانی در مریوان به بهره‎‌برداری می‌رسد


فرماندار: 86 طرح عمرانی در مریوان به بهره‎‌برداری می‌رسد

سنندج - ایرنا - فرماندار مریوان گفت: همزمان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر 86 طرح عمرانی و سرمایه گذاری در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

آرتیکاس اقبال روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک چهل و دومین بهار انقلاب اسلامی اظهار داشت: امسال به منظور گرامیداشت ایام الله دهه فجر بهره برداری ۸۶ طرح و کلنگ زنی چهار ظرح با ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع دولت، بانک‎ها و آورده بخش خصوصی برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: ۶ مورد از این طرح‌ها با ۹۱ میلیارد ریال اعتبار در مناطق شهری و ۸۴ طرح نیز در بخش روستایی با ۴۸۹ میلیارد ریال اجرا شده است.

اقبال ۹ مورد از این طرح‌ها را سرمایه گذاری بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: ۱۹۱ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌ها سرمایه گذاری شده تا برای ۱۸۱ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شود.

وی یادآور شد: در این ایام عملیات اجرایی چهار طرح نیز با ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار پیش‎‌بینی شده آغاز می شود.

فرماندار مریوان گفت: طرح‌های شاخص قابل بهره برداری این شهرستان را افتتاح ۲ مدرسه، اصلاح نقاط حادثه خیز محور سنندج - مریوان و گازرسانی به ۹ روستا اعلام کرد.

روزهای سرنوشت‌ساز ملت ایران، از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان دهه فجر نامگذاری شده است.

این ایام پاسداشت وقایعی همچون بازگشت امام خمینی (ره) به ایران اسلامی پس از ۱۵ سال تبعید و اعلام تشکیل دولت موقت، پیوستن بسیاری از ارتشیان به انقلاب و بیعت نیروی هوایی با امام راحل، شکست حکومت نظامی‌ با حضور شکوهمند مردم در صحنه به فرمان رهبر کبیر انقلاب است، که سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی را در پی داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید