مدرسه 12 کلاسه خیرساز خوی به بهره برداری رسید


مدرسه 12 کلاسه خیرساز خوی به بهره برداری رسید

ارومیه-ایرنا-همزمان با آغاز چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یک باب مدرسه 12 کلاسه خیرساز امروز، یکشنبه با حضور جمعی از مسوولان در شهرستان خوی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار خوی روز یکشنبه در آیین بهره برداری از این طرح با تجلیل از مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی اظهار داشت: مدرسه سازی نمونه بارز پرورش اخلاق محوری است و این امر مهم این شهرستان را تبدیل به پیشرو نهضت مدرسه سازی در آذربایجان غربی کرده است.

حسین عباسی بیان کرد: شهرستان خوی هم اکنون مقام اول مدرسه سازی در استان را داراست به طوری که تاکنون ۹۵ مدرسه با ۵۴۴ کلاس درس را احداث و به آموزش و پرورش تحویل داده است.

وی اضافه کرد: این مدرسه ۱۵ کلاسه خیرساز در زمینی به مساحت بیش از هزار و ۴۴۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال در محله ربط شهر خوی احداث شده است.

عباسی افزود: "مویدحسینی صدر"، نماینده ادوار خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ساخت این مدرسه را تقبل کرده بود.

برنامه‌های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از امروز ۱۲ بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور در این شهرستان نیز آغاز شد.

در خوی تعداد ۶۵ هزار و ۱۶۶ دانش آموز در مدارس روستایی و شهری تحصیل می‌کنند که ۳۱ هزار و ۵۰ دختر و ۳۴ هزار و ۱۱۶ نفر پسر هستند؛ در این شهرستان ۱۰۵ نفر خیر مدرسه ساز و بیش از ۱۵۰۰ نفر همیار مدرسه ساز در قالب مجمع خیرین مدرسه ساز فعالیت می کنند.

در دهه فجر امسال، ۵۴ طرح عمرانی، تولیدی، صنعتی و خدماتی با اعتبار ۲۲۳ میلیارد و ۷۱۴ میلیون تومان در خوی افتتاح و کلنگ زنی می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی