پراخت 1325 میلیارد ریال تسهیلات در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری


پراخت  1325 میلیارد ریال تسهیلات در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری

مدیرشعب بانک کشاورزی استان ایلام از پرداخت 1925 فقره تسهیلات به مبلغ 1325 میلیارد ریال در قالب تسهیلات سرمایه‌ای ، سرمایه در گردش و طرح‌های تولیدی در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری خبر داد.

«یهزاد عزت‌پناه» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: بانک کشاورزی به عنوان تنها بانک تخصصی حوزه کشاورزی دوشاودش جهادگران جهاد کشاورزی خدمات بسیار خوبی را به کشاورزان و بهره برداران این بخش ارائه کرده است.

وی در تشریح خدمات این بانک در استان گفت: در موضوع پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج که یکی از اولویت های مهم دولت ونظام است در دوسال اخیر بالغ بر ۱ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۵۳۵ میلیارد ریال به زوج‌های جوان اعطا شده است.

مدیرشعب بانک کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه در دو سال اخیر کمک هایی در قالب تسهیلات به مددجویان نهاد های حمایتی کمیته حضرت امام ( ره )، بهزیستی و ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثار گران پرداخت شده است، گفت: میزان این کمک ها ۳۵۰میلیارد ریال در قالب ۷۰۰ فقره برای اشتغال زایی و امور ضروری با معرفی این نهادها انجام شده است.

عزت‌پناه از پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری بر اساس سیاست های نظام ودولت و قوانین مصوب مجلس خبر داد و تصریح کرد: بانک کشاورزی استان در پرداخت این تسهیلات که ۴ تا ۶ درصد بود فعال و موثر عمل کرد و دارای رتبه قابل توجه در این زمینه است و در کوتاه‌ترین مدت ممکن تسهیلات را جذب و در اختیار متقاضیان و بهره‌بردارن بخش کشاورزی از جمله دامپروری ، صنایع تبدیلی و سایر فعالیت‌های وابسته قرار داده است.

وی گفت: در این راستا ۱۹۲۵ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۳۲۵ میلیارد ریال در قالب تسهیلات سرمایه‌ای ، سرمایه در گردش و طرح‌های تولیدی پرداخت شد که برای مناطق مرزی با نرخ بهره ۴ درصد و برای مناطق غیرمرزی ۶ درصد بود و این تسهیلات موجب اشتغال‌زایی وکاهش نرخ بیکاری شد.

مدیرشعب بانک کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه یکی از شاخص‌های ارتقاء بخش کشاورزی افزایش ضریب مکانیزاسیون است، تصریح کرد: در این راستا معادل ۱۷۵۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال پرداخت شد که عددی قابل توجه و تاثیرگذار است و استان در این زمینه دارای رتبه قابل توجهی در سطح کشور است.

عزت‌پناه از پرداخت تسهیلات یارانه دار در قالب‌های مختلف خبر داد و تصریح کرد: در ۲ سال اخیر ۳۵۰ فقره تسهیلات یارانه دار به مبلغ ۷۵۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای تامین، تولید و فرآوری بذر مورد نیاز کشاورزان ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که در این زمینه هم استان خودکفا شده و هم برخی از استان‌های دیگر را منتفع کنیم.

وی از اعطای۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۷۰۰۰ فقره بعد از حوادث غیرمترقبه سیل و زلزله خبر داد و گفت: در این راستا۴۴۷ میلیارد ریال به ۱۱ هزار و ۵۶۶نفر کمک بلاعوض پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان ایلام ادامه داد: همچنین بعد از زلزله دو سال گذشته در ۱۵۳۵ فقره، تسهیلاتی به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به آسیب‌دیدگان پرداخت شد.

عرت‌پناه تصریح کرد: از محل منابع داخلی و سپرده‌های مردمی در دو سال اخیر ۲۶۵۰۰ نفر از متقاضیان بخش کشاورزی با پرداخت مبلغ ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال مورد حمایت قرار گرفتند که نسبت به جمعیت استان مبلغ قابل توجهی است.

وی با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی گفت: برای حمایت از کشاورزان در قالب طرح کشاورز کارت ۱۱۴۸ فقره، تسهیلات به مبلغ ۱۹۰ میلیارد ریال در بخش زراعت پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان ایلام تصریح کرد: بخشودگی تسهیلات به واسطه خسارات قهری و حمایت از بهره برداران برای بازسازی مالی یکی از برنامه‌های مهم بانک کشاورزی است که در این راستا بعد از زلزله‌ی چند سال گذشته به عنوان بانک اول استان توانستیم تسهیلات نزدیک به ۲۶ هزار نفر از معرفی شدگان از طرف مدیریت بحران استان به مبلغ ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال امهال کنیم و تا امروز ۱۸۸۵ میلیارد ریال سود این تسهیلات بخشیده شده است.

عزت‌پناه تاکید کرد: بر اساس مساعدت بند خ ماده ۳۳ درباره بخشش سودها ۸ هزار و ۷۸ نفر از این مزیت بهره‌مند شده اند و ۲۰۸ میلیارد سود تسهیلات مورد بخشودگی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در بند ل ماده ۱۶ که مربوط به تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان است مساعدت هایی خوبی شد و ۱۵۱۰ فقره پرونده متقاضیان که ۳۵۵ میلیارد ریال اصل تسهیلات و ۲۰۰ میلیون ریال آن که سودتسهیلات بود بخشیده شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان ایلام با تاکید بر اینکه تلاش ما ایجاد راه برای مساعدت و کمک به بهره‌برداران بخش کشاورزی است، تاکید کرد: متاسفانه در این بخش راه های نرفته زیادی داریم که از جمله می‌توان به عدم تکمیل زنجیره ارزش و تولید و کار جزیره‌ای اشاره کرد که حل این مسائل نیازمند مطالعه ، آمایش سرزمینی،استخراج اطلاعات به صورت دقیق و تدوین نقشه تولید است که امیدواریم با تحقق این موارد کشاورزان وبهره برداران بخش کشاورزی دغدغه چندانی چه برای تولید و چه برای فروش محصولات نداشته باشند و بانک کشاورزی هم آماده خدمتگزاری در این عرصه است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات