محور گردشگری دفاع مقدس در یزد ایجاد شد


محور گردشگری دفاع مقدس در یزد ایجاد شد

رئیس کمیته یزد، شهر میراث جهانی دومین کنگره ملی شهدای استان یزد گفت: در صورتی که شرایط کرونا محیا شود تورهای گردشگری دفاع مقدس را برگزار می کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ سید مصطفی فاطمی در نشست خبری کمیته یزد، شهر میراث جهانی که در حسینیه سید محمد آقا با حضور اصحاب رسانه و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد، از ایجاد محور گردشگری دفاع مقدس در شهر جهانی یزد خبر داد و اظهار کرد: یزد یکی از پایگاه های اصلی انقلاب اسلامی در ایران است و اتفاقات تاریخی که مرتبط با این رویداد بزرگ تاریخی است را برای علاقه مندان به تصویر می کشیم.
وی با بیان اینکه در همه کشور هایی که درگیر جنگ بوده اند تاریخ و خاطرات آن به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شناخته می شود، افزود: در کمیته گردشگری دفاع مقدس راهنمایان گردشگری که به تاریخ انقلاب اسلامی مسلط هستند حضور دارند که به دنبال آن گردشکران داخلی و خارجی یزد را در قالب انقلاب اسلامی می بینند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به اینکه کرونا تور های گردشگری دفاع مقدس یزد را مانند دیگر برنامه های این اداره کل تعطیل کرد، گفت: خیابان قیا تا مسجد حظیره به عنوان محور اصلی گردشگری دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.
فاطمی ادامه داد: در مسیر گردشگری دفاع مقدس در محدوده بافت تاریخی مدرسه ای تاریخی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش مرمت و به عنوان موزه ی دفاع مقدس در مرکز شهر راه اندازی می شود.
رئیس کمیته یزد، شهر میراث جهانی دومین کنگره ملی شهدای استان یزد با اشاره به تولید محتوا در زمینه دفاع مقدس، افزود: راهنمایان گردشگری استان داستان های شهدا را به زبان های مختلف ترجمه و در فضا مجازی و در قالب بروشور در اختیار گردشگران قرار می دهند.

48

کد خبر 1482099

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی