مدیرکل: استاندارد کرمان بیش از هفت هزار گواهینامه صادراتی صادر کرد


مدیرکل: استاندارد کرمان بیش از هفت هزار گواهینامه صادراتی صادر کرد

کرمان - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان کرمان از صدور هفت هزار و 538 مورد گواهینامه صادراتی و 753 مورد مجوز وارداتی برای محصولات و فرآورده های صادراتی و وارداتی مشمول مقررات استاندارد طی 10 ماهه سالجاری خبر داد.

اسماعیل عاقلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۱۰ ماه نخست سال جاری نسبت به بازرسی و نمونه برداری هشت هزار و ۳۰۴ مورد از محموله های صادراتی مشمول مقررات استاندارد در استان کرمان اقدام شد که پس از بررسی و آزمون های انجام شده هفت هزار و ۵۳۸ مورد گواهینامه انطباق کالاهای صادراتی برای محصولات پسته، مغز پسته ، انواع خرما و رطب به وزن ۱۸۲ هزار و ۷۹۶ تن صادر شد.

وی ادامه داد: گواهینامه این محصولات صادراتی به مقصد کشورهای اردن، ارمنستان، ازبکستان، اسپانیا، استرالیا، استونی، اکراین، آلمان، امارات متحده عربی، اندونزی، ایتالیا، بحرین، بلاروس، بلژیک، پاکستان، تایوان، ترکیه، چین، دوبی، روسیه، رومانی، جمهوری چک، ژاپن، سنگاپور، سوئد، سوئیس، صربستان، عراق، فرانسه، قرقیزستان، قزاقستان، قطر، کانادا، گرجستان، لبنان، مالزی، مصر، هلند، هندوستان، هنگ کنگ، یونان ارسال شده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: همچنین در زمینه کنترل و نظارت بر محموله های وارداتی مشمول مقررات استاندارد طی ۱۰ ماه سال جاری، نسبت به بازرسی، بررسی اسناد و مدارک ۵۷۳ اظهارنامه و محموله های وارداتی اقدام شد و در این زمینه تعداد یکهزار و ۷۶ قلم ردیف کالایی بررسی و منجر به صدور ۷۵۳ مجوز وارداتی انطباق با استاندارد شده است.

وی تصریح کرد: از این میزان ۲۲۴ مورد مربوط به قطعات منفصله خودرویی و ۲۴۹ مورد مرتبط با مواد اولیه و کالاهای حد واسط بوده است.

عاقلی افزود: همچنین در مدت یاد شده ۱۰۱ گواهینامه بازرسی از کشورهای مبدا به این اداره کل ارائه شده که پس از بررسی های لازم منجر به صدور ۳۹ مجوز واردات کالا که اکثرا مرتبط با موتور سیکلت بوده، صادر شده است.

وی با بیان اینکه از ۱۰۱ مورد ردیف کالایی نمونه برداری و آزمون صورت گرفته و منجر به صدور ۳۲ مجوز وارداتی شد بیان داشت: ۵۲ مورد کالا جهت تعیین ماهیت از سایر گمرکات در ۱۰ ماه نخست سال جاری به این اداره کل ارجاع داده شده که پس از بررسی ها منجر به صدور ۱۹ مورد گواهینامه محصولاتی از جمله آجر نسوز، پلیمر، پروپیلن، طعم دهنده ، مفتول آلومینیومی و الیاف اکرلیک شده، که این کالاها اکنون ترخیص شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟