مردم برای ارزش‌های انقلاب اسلامی خون دادند باید این نعمت الهی حفظ شود


 مردم برای ارزش‌های انقلاب اسلامی خون دادند  باید این نعمت الهی حفظ شود

استاد حوزه علمیه گفت: ارزش‌های انقلاب باید حفظ شود، مردم کشورمان این همه شهید دادند که ارزش‌های اسلامی حفظ شود اگر ارزش‌هایی که مردم برای آن قیام کردند کنار گذاشته شود خداوند نعمت انقلاب را از ما می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «علی نظری منفرد» شامگاه دوشنبه ۱۳ بهمن در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: شب و روز از آیات الهی است اما چون ما همواره با آن در ارتباط هستیم برای ما عادی شده است.

وی افزود: یکی از سنت‌های الهی فصول چهارگانه است، یکی از سنت‌های الهی دیگر پیر شدن موجودات است، خداوند در نظام تشریع هم سنت دارد، یکی از سنت‌های الهی این است که در قرآن وعده داده است که مستضعفان را یاری می‌کند، اگر انسان‌هایی ضعیف باشند و برای خدا به پا خیزند و از ارزش‌های دین الهی دفاع کنند خداوند آنها را یاری می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سلاح انبیاء الهی معجزات آنها بود، عنوان کرد: قریش برای از بین بردن پیامبر(ص) همت کرده بودند اما خداوند پیامبر(ص) را به شیوه‌های مختلف یاری کرد.

آیت الله نظری منفرد درباره اهمیت بزرگداشت دهه فجر، اظهار کرد: مردم متدین و ولایی کشور ما پس از سالها ظلم با انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل که دارای علم، تقوا، دوراندیشی و درایت بودند سبب پیروزی انقلاب اسلامی شدند، اگر ارزش‌هایی که مردم برای آن قیام کردند کنار گذاشته شود خداوند نعمت انقلاب را از ما می‌گیرد، این سنت الهی است و با کسی تعارف ندارد.

وی ادامه داد: ارزش‌های انقلاب باید حفظ شود، مردم کشورمان این همه شهید دادند که ارزش‌های اسلامی حفظ شود اگر ارزش‌های دینی کنار گذاشته شود انقلاب اسلامی از ما گرفته شده و دچار بلا و گرفتاری می‌شویم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در تاریخ گذشتگان انسان های مومن زیادی به دست مستکبران عذاب می‌شدند خداوند آنها را رها و وارث قدرت مستکبران کرد، ابراز کرد: هر قومی تا زمانی که با هم برادر و مومن بودند قدرت داشتند اما همین که از ایمان خود برمی‌گشتند خداوند قدرت را از آنها می‌گرفت.

آیت الله نظری منفرد گفت: برای انقلاب خون‌ها و خون‌دل‌های فراوان هدیه شده است، انقلاب نعمت الهی برای مردم کشورمان بود قدر آن را بدانید و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشید.

وی با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت زهرا(س) و با استناد به حدیثی از پیامبر(ص) عنوان کرد: اگر زیبایی را متمثل کنند که انسان آن را ببیند آن حضرت فاطمه زهرا(س) است، فاطمه زهرا(س) از نظر عنصر شرف و کرامت بهترین بر روی زمین است.

استاد حوزه علمیه افزود: امام حسین(ع) پرورش یافته دامن حضرت زهرا(س) است که دنیا را با عاشورای خود تکان داده است، حضرت زهرا(س) شخصیتی است که رسول خدا(ص) اشرف مخلوقات ایشان را می‌بوسید و هنگام ورود ایشان تمام قامت می‌ایستادند و می‌فرمودند زهرا(س) بشر نیست او حوراء انسیه و معجونی از بهشت و بشر است، من مامور به محبت و علاقه به حضرت زهرا(س) هستم.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل