گول رنگ‌بندی‌ها را نخوریم


رئیس شبکه بهداشت خدابنده با اشاره به قرار گرفتن این شهرستان در وضعیت آبی،...
رئیس شبکه بهداشت خدابنده با اشاره به قرار گرفتن این شهرستان در وضعیت آبی، تاکید کرد: مردم همانند روزهای گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به پایداری این وضعیت اهتمام کنند.

ایرج کریم‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه مردم نباید بهبود نسبی در رنگ‌بندی‌های کرونایی را ملاکی برای رعایت نکردن پروتکل‌ها تلقی کنند، اظهار کرد: در حال حاضر اجرای طرح شهید سلیمانی در قالب ۱۴۰ تیم مراقبتی با ۹۲۳ نفر عضو، ۱۴۰ تیم حمایتی با ۴۳۶ نفر عضو، ۳۶ تیم نظارتی با ۳۶۰ نفر عضو و ۷ تیم تخصصی مراقبت در منزل با عضویت ۲۵ نفر از پزشکان متخصص و عمومی، بسیجیان و ... به افراد نیازمند، آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر ارائه خدمات دارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر خدابنده از لحاظ رنگ‌بندی کرونایی در وضعیت آبی قرار دارد، تصریح کرد: برای تشخیص زودهنگام بیماری کرونا، از افراد آزمایشات کرونا به دو شکل PCR با اعلام نتیجه ۷۲ ساعت و تست رپید یا سریع با اعلام نتیجه ۲۰ دقیقه‌ای انجام می‌شود، به طوری که به ازای هر مورد مثبت از ۲۰ نفر از اطرافیان آن فرد (خانواده‌، همکاران، اقوام و دوستان مرتبط) تست کرونا گرفته می‌شود، این در حالی است که از اول اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان تاکنون ۲۸۸۷ تست سریع از افراد گرفته شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر تیم‌های نظارتی در سطح شهرستان بر اماکن‌های عمومی و مکان‌های پرتردد نظارت ویژه دارند و با کسانی که پروتکل‌های ابلاغ شده توسط ستاد کرونای استان را نادیده می‌گیرند، برخورد قانونی می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۶ درصد اماکن کد ثبت‌نام در سامانه سلامت را دارند. همچنین در قالب طرح مذکور از ابتدای آذرماه تاکنون با بازدید ۶۲۵۴ اماکن موجود در شهرستان، ۷۷۴ مکان به‌عنوان متخلف شناسایی و با آن‌ها طبق قانون برخورد شده و ۱۰۹ مکان نیز طی این ایام پلمب شده است.

رئیس شبکه بهداشت خدابنده گفت: در زمان اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان تاکنون تعداد ۵۳ نفر از مبتلایان نیز در مکان‌های تجهیز شده، قرنطینه غیرخانگی شده‌اند که این افراد نیز بعد از اتمام دوران قرنطینه ۱۴ روزه خود به آغوش خانواده بازگشته‌اند.

کریم‌فر با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی که با هدف افزایش میزان رعایت پروتکل‌ها، حمایت از افراد در معرض خطر بیشتر، کاهش بیماران سرپایی، کاهش بیماران بستری و کاهش مرگ و میر این بیماری منحوس به مرحله اجرا در آمده است، عنوان کرد: در حال حاضر در شهرستان خدابنده میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در حدود ۹۰ درصد است.

وی با بیان اینکه شهرستان خدابنده ۱۱ هزار و ۳۱۷ نفر سالمند بالای ۶۵ سال و نیز ۷۰۶۱ نفر جمعیت در معرض خطر بیماری کرونا دارد، تصریح کرد: ۱۸ هزار و ۳۷۸ سالمند و در معرض خطر کووید - ۱۹ به طور هدفمند ساماندهی شده‌اند، از این رو هر هفته یک بار از سوی تیم‌های مراقبتی و حمایتی، وضعیت سلامتی و معیشتی این قشر کنترل و بررسی می‌شود و به افراد نیازمند علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، بسته‌های معیشتی نیز توسط تیم‌های حمایتی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی توزیع می‌شود.

انتهای پیام

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته