پاکسازی مناطق آلوده نفتی دره بهون گناوه ادامه دارد


پاکسازی مناطق آلوده نفتی دره بهون گناوه ادامه دارد

گناوه - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: با بررسی و بازدیدهای به عمل آمده، پاکسازی لکه‌های نفتی منطقه دره بهون این شهرستان همچنان ادامه دارد.

کامبیز عبداللهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزری جمهوری اسلامی افزود: عملیات پاکسازی مواد نفتی این دره از ۱۷ دی امسال توسط نیروهای شرکت نفت و گاز گچساران در سه نقطه آغاز شده بود که هنوز به پایان نرسیده است.

وی گفت: اتمام عملیات پاکسازی در صورت تائید نهایی توسط این اداره و حضور مسئولان مرتبط شهرستان در منطقه آلوده امکان‌پذیر است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه اظهار کرد: عملیات بوم‌گذاری در این منطقه برداشته نخواهد شد تا در صورتی‌که لکه‌ای در زیر بوته و یا شیاری ماندگار مانده باشد و در صورت بارندگی حرکت کند، جلوی آن گرفته و سپس جمع‌آوری شود.

وی افزود: تاکنون حتی قطره نفتی از دره بهون به دریا سرازیر نشده‌است و نیروهای شرکت نفت و گاز گچساران و محیط زیست به طور مستمر از نقاط بوم‌گذاری شده، بازدید می‌کنند.

عبداللهی گفت: برای شناسایی منشا آلودگی دره بهون، پایش هوایی با استفاده از یک بالگرد شرکت نفت و گاز گچساران انجام شد که شکستگی و نشت یکی از لوله‌های نفتی در ۱۱ دی ماه امسال در منطقه "گلخاری" علت آن بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه بیان کرد: بر اساس پایش صورت گرفته لکه‌های نفتی به اراضی کشاورزی مجاور و دریا سرایتی نکرده و تنها در بستر دره فصلی وجود داشت که پاکسازی و جمع‌آوری آن در دست انجام است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از مناطق نفت خیز جنوب و پیرامونی صنعت نفت کشور به شمار می‌آید که به عنوان یکی از نقاط راهبردی در امر صادارات نفت کشور قرار دارد اما هر از چندگاهی در معرض آلودگی نفتی از خشکی و ساحل قرار می‌گیرد.

جاری شدن لکه‌های نفتی چندسال اخیر در دره‌ها و ساحل شهرستان گناوه تهدیدی برای محیط زیست بوده و این معضل موجب شده است که پوشش‌های گیاهای و جانوران خشکی و دریایی را به دلیل دارابودن مواد اسیدی در معرض آسیب جدی قرار دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی