جشنواره هنرهای تجسمی فجر خون تازه ای در رگ های هنر چاپ سنگی می دمد


جشنواره هنرهای تجسمی فجر خون تازه ای در رگ های هنر چاپ سنگی می دمد

دبیر هنری سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجربا بیان اینکه لیتوگرافی یا چاپ سنگی در کشور ما هنری مرده است، گفت: سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر می خواهد خون تازه ای در رگ های این هنر بدمد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر پیش از ظهر امروز سه شنبه 14 بهمن با حضور هادی مظفری مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اشرف صندوق آبادی دبیر این جشنواره، احمد وکیلی و دبیر هنری جشنواره در معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست،«احمد وکیلی»، دبیر هنری سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر درباره بخش چاپ دستی گفت: خیلی از ما فرق چاپ دستی و چاپ صنعتی را نمی دانیم. خوشبختانه امسال در سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بخشی را برای این هنر طراحی کردیم که به طور جدی این بخش در جشنواره خودنمایی خواهد کرد.

وی اظهار کرد: در دوران قدیم که هنر استاد و شاگردی بود، اساتید برای عید نوروز باسمه ای تولید می کردند و آن را تکمیل می کردند و به شاگردان شان می دادند کسانی که عیدی های بیشتری می گرفتند، نشان از این می داد که سال های بیشتری در محضر اساتید بوده اند. من این موضوع را ۲۵ سال است که زنده کرده‌ام و به شاگردانم چاپ دستی عیدی می‌دهم.

دبیر هنری سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر افزود: بخش چاپ سنگی در دو بخش طراحی شده است، یک بخش نمایشگاهی یا همان بخش تبادل که در این بخش 50 اثر که از طریق تبادل و جابجایی به دست ما رسیده به نمایش در می آید. دو اثر از دانشگاه بوستون و بلژیک در این بخش به نمایش در می آید.

احمد وکیلی خاطرنشان کرد: ما برای نمایشگاه چاپ سنگی از اساتید پیشکسوت دعوت کردیم که سه تا چهار اثر به ما بدهند که در این تبادل به نمایش درآید.

دبیر هنری سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با اشاره به برگزاری ورک شاپ های آموزشی در حوزه چاپ سنگی در این دوره از جشنواره گفت: وکیلی تاکید کرد: لیتوگرافی یا چاپ سنگی هنر مرده ای در این مملکت است. سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و کارگاه های آموزشی آن می خواهد یک خون تازه ای در این هنر بدمد. در کنار آن آثار برتر چاپ دستی را از هنرمندانشان خریداری می شود.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام