استاندار چهارمحال و بختیاری: به بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی بها داده نمی‌شود


استاندار چهارمحال و بختیاری: به بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی بها داده نمی‌شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه به بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی بها داده نمی‌شود، باید زمینه ایجاد شهرک‌های خصوصی فراهم شود.

اقبال عباسی ۱۵ بهمن‌ماه در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تاکید بر اینکه باید در روال کار شهرک‌های صنعتی یک تجدید نظر جدی صورت بگیرد، اظهار کرد: معمولا قیمت واگذاری اراضی در تمام شهرک‌های صنعتی کشور یکسان است، این مسئله موجب می‌شود که سرمایه‌گذاران تمایل چندانی به سرمایه‌گذاری در مناطق کم‌برخوردار نداشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: این مسئله موجب تبعیض می‌شود و به نفع استان‌های توسعه‌یافته است، و قیمت تمام شده زمین در مناطق محروم بالاتر از شهرهای توسعه‌یافته می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه می‌شود با واردات مشکل کمبود تولید را حل کرد، گفت: اما مشکل اشتغال با توسعه صنعت و واحدهای تولیدی قابل حل است و برای حل معظل بیکاری باید طرح‌های اشتغالزا ایجاد شود.

عباسی در خصوص منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ۷۰۰ هکتار از این اراضی آماده‌سازی شده است که قرار بود ۴۰۰ واحد سلولوزی و صنایع تبدیلی با محوریت کارخانه پرتودهی گاما احداث شود، کارخانه گاما یک ظرفیت بسیار بزرگ است.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از مزایای منطقه ویژه اقتصادی استان، دسترسی به جاده ترانزیتی شهرکرد به اصفهان، مجاورت با راه‌آهن و شهرک صنعتی شهرکرد است.

وی در پایان تاکید کرد: متاسفانه به بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی بها داده نمی‌شود، باید زمینه ایجاد شهرک‌های خصوصی فراهم شود.

همچنین سجاد رستمی رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ۸۵۰ واحد صنعتی فعال در استان وجود دارد که ۳۸ واحد بزرگ است و مابقی کوچک و متوسط هستند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال برای ۵۵۰ واحد صنعتی جواز تاسیس صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۲۰ درصد رشد داشته است.

در ادامه حمیدرضا فلاح مدیرعامل شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۸۰ هکتار اراضی در شهرک‌های صنعتی استان به ۳۶۰ متقاضی واگذار شده است، اظهار کرد: این رقم ۱۰ برابر سنوات قبل است.

وی افزود: همچنین ۴۶ میلیارد تومان برای تقویت زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هزینه شده است و این عدد تا پایان سال به ۷۰ میلیارد تومان می‌رسد.

فلاح با بیان اینکه از ابتدای سال ۳۲ واحد راکد در چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید برگشته است، یادآور شد: در همین راستا برای ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی به شهرک‌های صنعتی اختصاص پیدا می‌کند.

وی در پایان کرد: واحد صنعتی تولید مالت و قند چهارمحال به‌عنوان بنگاه تولیدی پایلوت در بحث مسئولیت‌های اجتماعی واحدهای صنعتی وارد عمل می‌شوند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟