ساعت مچی باکیفیت گران‌قیمت است و به همین دلیل گاهی برخی افراد وسوسه می‌شوند که به جای خرید ساعت اصل از انواع کپی و های کپی استفاده کنند. شاید در کوتاه مدت این کار مقدار پولی که هزینه می‌کنید را کم کند اما در طولانی مدت خرید ساعت مچی کپی هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل می‌کند. در این مطلب شما را با 5 دلیل اصلی که نباید ساعت کپی بخرید آشنا می‌کنیم.

5 دلیل مهم برای نخریدن ساعت‌های کپی

ساعت‌های کپی فاقد کیفیت لازم بوده و عمر کوتاهی دارند

یک ساعت کپی هرچقدر هم که از نظر ظاهر مشابه نمونه اصل خود باشد از لحاظ فنی کیفیت لازم را ندارد و به همین دلیل عمر کوتاهی هم دارد.

این ساعت‌ها به هیچ عنوان ضد آب نیستند و در برخورد با رطوبت به سرعت خراب می‌شوند. عمر باتری آن‌ها بسیار کم است و و در فواصل زمانی کوتاه باید باتری آن را تعویض کنید. در نهایت زمانی که این ساعت‌ها نشان می‌دهند چندان دقیق نیست و بعد از مدت کوتاهی در نمایش زمان به مشکل بر می‌خورند.

بسته به این که کپی ساعت چقدر دقیق باشد، این مشکلات دیر یا زود خود را نشان می‌دهند و شما را از خرید خود پشیمان می‌کنند.



ساعت‌های کپی به راحتی شناسایی می‌شوند

خودتان را گول نزنید، بیننده می‌تواند ساعت اصل از کپی را تشخیص دهد، بنابراین اگر فکر می‌کنید کسی نمی‌فهمد باید به شما یادآور شویم که اغلب افراد با یک‌بار مشاهده ساعت مچی اصل از کپی را تشخیص می‌دهند. اگر خدای نکرده ناخواسته ساعت خود را اصل معرفی کنید و دیگران متوجه شوند در نظر دیگران دروغگو جلوه می‌کنید و ممکن است مورد تمسخر قرار بگیرید. اعتبار هر فرد سرمایه او است که با انتخاب‌های غلط ممکن است برباد برود.

استفاده از اجناس تقلبی شما را در نظر دیگران فردی غیر اصیل نشان می‌دهد، اگر تصمیم ندارید برای خرید ساعت بودجه زیادی صرف کنید می‌توانید به جای خرید برندهای لوکس و گران قیمت تقلبی از برندهای اصیل و کمتر شناخته شده که قیمت مناسب‌تری استفاده کنید، اما خرید ساعت‌های تقلبی برندهای لوکس تصویر نامناسبی از شما در نظر دیگران ایجاد می‌کند و در نظر دیگران فردی که قصد خودنمایی دارد و به اصطلاح پز عالی و جیب خالی را تداعی می‌کند.



خرید ساعت‌های تقلبی به برندها و بازار صدمه می‌زند

تولید ساعت‌های تقلبی یک جرم است و افرادیکه این کار را می‌کنند، بدون مجوز هستند و به برند اصلی صدمه می‌زنند. این افراد با بدنام کردن برندها اعتبار آن‌ها را زیر سوال می‌برند و به صنعت ساعت سازی خسارت‌های زیادی وارد می‌کنند.

خرید یک ساعت تقلبی به معنی همراه شدن با متخلفان و متقلبان است و ظلمی است که به صورت ناخواسته به هنرمندان واقعی و صاحبان صنایع روا می‌دارید.

برندهای اصیل دارای تاریخچه طولانی، اصالت، زیبای و هنر هستند و خرید کالاهای تقلبی که فاقد این مشخصات هستند واقعا تیری بر پیکره اشخاصی است که سال‌ها برای تولید ساعت مچی باکیفیت و اصیل تلاش کرده‌اند. برای حمایت از صنعت ساعت سازی و احترام به اصالت از خرید کالاهای تقلبی و کپی پرهیز کنید.



خرید ساعت مچی تقلبی هدر دادن سرمایه است

برخی تصور می‌کنند با خرید ساعت مچی های کپی در هزینه‌های خود صرفه جویی می‌کنند، این درحالی است که ساعت‌های تقلبی گارانتی معتبری ندارند و اگر خراب شوند یا دچار مشکلی شوند، هیچ مرکز یا نمایندگی معتبری نیست که برای رفع مشکل اقدام کند.

ساعت‌های اصیل دارای کارت گارانتی معتبر هستند و در صورت بروز هر مشکلی می‌توانید به نمایندگی ساعت مراجعه کرده و بدون پرداخت هزینه‌ای آن را تعمیر کنید.

خرید ساعت تقلبی باعث پشیمانی شما می‌شود، بند این ساعت‌ها به سرعت خراب می‌شوند و ساعت اگر خوب هم کار کند که نمی‌کند، ظاهر زیبای اولیه خود را از دست خواهد داد. به این ترتیب تنها مدت کوتاهی می‌توانید از آن استفاده کنید و باعث هدر رفتن سرمایه شما می‌شود.

ساعت‌های کپی بی‌ارزش هستند و بعد از خرید نمی‌توانید آن‌ها را بفروشید، این درحالی است که ساعت اصل ارزش خود را حفظ می‌کند و هرگاه بخواهید آن را به فروش برسانید حتما می‌توانید برای آن مشتری پیدا کنید.



خرید ساعت مچی تقلبی اعتماد به نفس شما را از بین می‌برد

اگر دیگران هم متوجه نشوند که ساعت شما تقلبی است، شما خودتان خوب می‌دانید که چه چیزی به دست خود بسته‌اید. ترس اینکه دیگران متوجه شوند روحیه شما را از بین برده و اعتماد به نفس شما را تضعیف می‌کند.

برخی با خرید ساعت مچی اصل قصد دارند دیگران را تحت تاثیر قرار دهند اما ساعت‌های تقلبی نه تنها روی دیگران تاثیر ندارد بلکه ممکن است وجه شما را هم نابود کند.

در طول زمان هر فرد معمولی‌ای هم می‌تواند تشخیص دهد که ساعت شما به اصطلاح فیک است. این صدمه‌ای که خودتان به خودتان وارد می‌کنید قابل جبران نیست.

مهم نیست چقدر درآمد دارید یا ثروت شما چقدر است همیشه خرید جنس بی‌کیفیت و ارزان قیمت زیان‌های زیادی به شما وارد می‌کند. شما می‌توانید به جای چند ساعت تقلبی یک ساعت اصل که عمر طولانی‌تری دارد بخرید و از آن لذت ببرید.

همه نباید کالاهای لوکس و گران‌قیمت بخرند، در بازار برندهای اصیل و باکیفیت زیادی وجود دارند که ساعت مچی‌های خوب و طراحی زیبا ارائه می‌کنند. شما بسته به بودجه خود می‌توانید محصولات اصل یک برند با قیمت مناسب را خریداری کنید به جای خرید ساعت‌های تقلبی و بی‌کیفیت که همیشه باید نگران خراب شدن آن‌ها یا لو رفتن تقلبی بودنشان باشید.