تشریح برنامه‌های سازمان اوقاف در دهه فجر و ولادت حضرت زهرا (س) /برگزاری ویژه‌برنامه «شکوه صبر و شکر» در شب 22 بهمن


 تشریح برنامه‌های سازمان اوقاف در دهه فجر و ولادت حضرت زهرا (س) /برگزاری ویژه‌برنامه «شکوه صبر و شکر» در شب 22 بهمن

حجت الاسلام عادل به تشریح برنامه‌های این سازمان در ایام‌الله دهه مبارک فجر و ولادت حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: در برنامه‌های تبلیغی که در تمامی استان‌ها انجام می‌شود با ستاد کرونای هر استان جهت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هماهنگی انجام می‌گیرد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف،حجت‌الاسلام «غلامرضا عادل»، معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان درباره برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی ایام‌الله دهه مبارک فجر و چهل ‌‌و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، در برنامه‌های تبلیغی که در تمامی استان‌ها انجام می‌شود با ستاد کرونای هر استان جهت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هماهنگی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت رسانه‌ای و فضای مجازی در ایام‌الله دهه فجر ۹۹، گفت: برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمامی بقاع متبرکه، پخش آواهای ماندگار و خاطره‌انگیز ایام انقلاب اسلامی از بقاع متبرکه، برپایی محافل انس قرآن کریم جهت اهدای ثواب آن به روح ملکوتی امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، ملاقات مدیران و مسئولان اوقاف استان‌ها و بقاع متبرکه با خانواده شهدای انقلاب اسلامی و مدافع حرم و همچنین غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مدفون شده در بقاع متبرکه از برنامه‌هایی است که در این ایام انجام خواهد شد.

 تشریح برنامه‌های سازمان اوقاف در دهه فجر و ولادت حضرت زهرا (س) /برگزاری ویژه‌برنامه «شکوه صبر و شکر» در شب 22 بهمن

برگزاری ویژه‌برنامه «شکوه صبر و شکر» در شب ۲۲ بهمن

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در خصوص ویژه‌برنامه شب ۲۲ بهمن تصریح کرد: برنامه‌ریزی جهت برگزاری مراسم ویژه شب ۲۲ بهمن با عنوان «شکوه صبر و شکر» در بقاع متبرکه شاخص و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در دستور کار ادارات اوقاف قرار گرفته است؛ این مراسم با موضوع گفتمان انقلاب اسلامی سه‌شنبه ۲۱ بهمن بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی شخصیت‌های برجسته کشوری یا استانی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عادل با اشاره به اینکه پیرو ابلاغیه مصوبات پنجاه و سومین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مراسم روز ۲۲ بهمن بدون حضور جمعیت برگزار خواهد شد، افزود: در این برنامه که در جوار بقاع متبرکه شاخص هر شهرستان برگزار می‌شود با نصب تصاویر شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مدافعان حرم، یاد و خاطره این شهدای والامقام گرامی داشته ‌می‌شود.

وی یادآور شد: مراسم روز ۲۲ بهمن صرفا به شیوه خودرویی و موتوری برگزار می‌شود؛ اجرای سخنرانی و یا دیگر برنامه‌های این مراسم نیز از طریق صدا و سیما و یا در فضای مجازی پخش خواهد شد.

برگزاری ویژه‌برنامه «به لطف مادر» در شب میلاد حضرت زهرا (س)

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف درباره برگزاری ویژه‌برنامه سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) و امام خمینی (ره) تصریح کرد: با توجه به جایگاه حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) و لزوم بزرگداشت این روز و نیز ترویج فرهنگ فاطمی، برنامه‌ای با عنوان «به لطف مادر» در شب میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) یعنی سه‌شنبه چهاردهم بهمن‌ماه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد؛ اولویت اجرای این برنامه با حضور زائران و مجاوران است، ولکن در استان‌ها و شهرستان‌هایی که به‌دلیل شرایط خاص کرونا امکان حضور جمعیت نیست، برنامه بدون حضور جمعیت و صرفا با حضور سخنرانان مطرح و مدیحه‌سرایان اجرا و منعکس خواهد شد.

حجت‌الاسلام عادل با تاکید بر اهتمام به تکریم و بزرگداشت مقام حضرت امام خمینی‌ (ره) در سالروز ولادت ایشان، گفت: راه‌اندازی کاروان‌های شادی در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) همانند آنچه در ایام نیمه شعبان اجرا شد، برنامه‌ریزی و در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به عدم امکان حضور زائران در جوار ضریح مطهر بسیاری از امامزادگان، یکی از برنامه‌های قابل اجرا در این ایام مبارک، اجرای عقد زوجین در کنار ضریح مطهر امامزادگان واجب التعظیم است.

پایان پیام/40

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | عکس جدید علیرضا نیکبخت و همسرش در سومین سالگرد ازدواج‌شان