«فتح» و «حماس» و گفتگو در قاهره


«فتح» و «حماس» و گفتگو در قاهره

جنبش های فتح و حماس اعلام کردند: جلسات گفتگوی «جامع ملی» با حضور گروه های فلسطینی در قاهره برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، جنبش های آزادیبخش ملی «فتح» و مقاومت اسلامی«حماس» اعلام کرد: جلسات گفتگوی «جامع ملی» در 20 بهمن 1399 مطابق با هشتم فوریه 2021 در قاهره پایتخت مصر آغاز می شود.

قرار است همه گروه های فلسطینی در جلسات گفتگو درباره بررسی صلح و برگزاری انتخابات فلسطین شرکت کنند.

«جبریل الرجوب» دبیرکمیته مرکزی جنبش فتج گفت: هیئت شرکت کننده از 19 بهمن 1399 مطابق با هفتم فوریه 2021 وارد قاهره خواهد شد تا برای گفتگو آماده شود.

الرجوب افزود: همانگونه که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفته است، ما برای گفتگو به قاهر می رویم تا به نتایجی دست پیدا کنیم که مردم فلسطین آرزو دارند و به مسئله فلسطین خدمت کند.

از سوی دیگر، «طاهر النونو» مشاور رسانه ای «اسماعیل هنیه» رئیس جنبش حماس گفت: اسماعیل هنیه امروز(دوشنبه 13 بهمن) دعوتنامه رسمی را از دولت مصر برای حضور یک هیئت از این جنبش در جلسات گفتگوی قاهره دریافت کرده است.

النونو افزود: این جنبش تصمیم دارد یک هیئت به ریاست «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس را برای گفتگو اعزام کند.

در همین حال، العاروری تاکید کرد: هیئت های گروه های فلسطینی برای گفتگو و بررسی برگزاری انتخابات فلسطین در سطح شورای قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و مجلس ملی وارد قاهره خواهند شد.

قرار است انتخابات فلسطین در سه مرحله در سال جاری برگزار شود. انتخابات شورای قانونگذاری در 22 می، ریاست تشکیلات خودگردان در 31 ژوئیه و انتخابات مجلس ملی در 31 آگوست برگزار می شود.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی