ورزش بانوان مهم ترین فرصت و مزیت توسعه ورزش در ایران است


معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی اظهار داشت: امروزه ورزش بانوان یک حوزه مطرح در ورزش کشور است و حضور بیشتر دختران در ورزش همگانی و قهرمانی جهش های بل...

ورزش بانوان مهم ترین فرصت و مزیت توسعه ورزش در ایران است

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی اظهار داشت: امروزه ورزش بانوان یک حوزه مطرح در ورزش کشور است و حضور بیشتر دختران در ورزش همگانی و قهرمانی جهش های بلندی را در ورزش کشور در پی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی در مراسم تجلیل از فعالان حوزه ورزش بانوان با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: خداوند متعال را شاکریم که جزء شیعیان و رهروان پیامبر بزرگوار، ائمه طاهرین و بانوی گرانقدر اسلام هستیم و امیدوارم از این اسوه و الگو در زندگی مادی و معنوی رهروی کنیم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی افتخارآفرینی‌های عرصه‌های مختلف ورزش را حاصل تلاش فعالان این عرصه از جمله بانوان نقش آفرین دانست و افزود: دکتر فرهادی زاد کار سخت مدیریت ورزش بانوان را با جدیت پیگیری می کنند و اقدامات انجام شده در این بخش با نتایج قابل توجه همراه بوده است و امروز ورزش بانوان یک حوزه مطرح در ورزش کشور است.

احمدی یکی از بزرگترین مزیت ها و فرصت های ورزش همگانی و قهرمانی را ورزش بانوان عنوان و اظهار کرد: هرمیزان که در بخش بانوان بیشتر سرمایه گذاری صورت گیرد، جهش های بلندتری را در ورزش شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه بدون حضور بانوان در ورزش همگانی توفیق بزرگی کسب نخواهد شد، تصریح کرد: همچنان میزان مشارکت بانوان در ورزش همگانی کشور با آقایان فاصله دارد که بیانگر فعالیت کمتر بانوان است به طوری که میانگین کم تحرکی در کشور ۵۶ درصد و در بانوان ۶۴ درصد است و رفع این نقیصه و افزایش ورزش همگانی نیازمند همراهی زنان و دختران است و همکاری بانوان فعال در فدراسیون های ورزشی را می طلبد.

معاون وزیر ورزش و جوانان حضور بانوان در ورزش قهرمانی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: حضور بانوان در رویدادهای مهم المپیکی، جهانی، آسیایی، پاراالمپیکی و پاراآسیایی،ورزش قهرمانی و دستاوردهای کشورمان را تقویت خواهد کرد و امیدوارم شاهد این حرکت پویا در ورزش بانوان باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی