مرکز راهبری حفظ مجازی قرآن در رشت افتتاح شد


مرکز راهبری حفظ مجازی قرآن در رشت افتتاح شد

مرکز راهبری حفظ مجازی قرآن کریم امروز با حضور مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در رشت افتتاح شد.

مهدی قره‌شیخلو امروز 16 بهمن‌ در آیین افتتاح مرکز راهبری حفظ مجازی قرآن کریم در رشت، ضمن گرامیداشت ایام سالروز پیروزی انقلاب، اظهار کرد: انس و تلاوت قرآن یک کار فقط نمادین نیست و اصل ارتباط با قرآن، برای اصلاح و ارتقای زندگی فردی و جمعی ماست که در آیات و روایات متعدد به این امر سفارش شده لذا هر چقدر می‌توانیم باید برای قرآن و ترویج آن وقت بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه فضای جامعه باید به گونه‌ای شود که هر فرد خلوت قرآنی داشته باشد، افزود: باید بدنه عمومی جامعه را به قرآن نزدیک کنیم؛ در طی 40 سال پس از پیروزی انقلاب بیش از 200 رتبه بین‌المللی قرآنی کسب کنیم که این موفقیت قابل توجهی بوده و بیانگر این است که در حوزه تخصصی پیشرفت خوبی داشتیم.

قره‌شیخلو وجود حافظان، قاریان، اساتید و داوران قرآنی برجسته را از دیگر برکات انقلاب دانست و گفت: در بخش انس عمومی مردم با قرآن کم‌کاری کرده‌ایم یعنی فضای قرآنی در همه خانواده‌ها، محالات، مراسم‌ها و آیین‌های خانوادگی و... پررنگ نیست.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: زمانی حق قرآن در جامعه ادا می‌شود که همان شور مردمی را که در فرارسیدن ایام محرم شاهد هستیم و مردم با هر چه در توان دارند در منازل و محلات اقدام به برگزاری مراسم‌ سوگواری اباعبدالله(ع) می‌کنند؛ در ماه مبارک رمضان هم باید برای برگزاری آیین‌های قرآنی شاهد چنین شور و مشارکت مردمی باشیم تا ارتباط و تعامل با قرآن یک نماد جذاب و قابل توجه داشته باشد و خانه‌ها و مساجد به پایگاه‌های تلاوت قرآن تبدیل شوند.

وی با اشاره به واگذاری و برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی اوقاف به بخش‌های مردمی، بیان کرد: در ادارت محدودیت منابع انسانی داریم و آنطور که باید نمی‌توانیم به همه امور برسیم لذا در راستای برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی باید از ظرفیت عظیم مردم و اتحادیه موسسات قرآنی و اشخاص حقیقی استفاده شود؛ این طرح به استان‌ها ابلاغ شده امیدواریم در سال آینده با برنامه‌های مدون شاهد پیشرفت این طرح باشیم.

قره‌شیخلو با بیان اینکه برای سال آینده حدود 25 برنامه قرآنی تنظیم و تدوین شده که از هفته آینده به استان‌ها ارسال می‌شود، گفت: این برنامه‌ها در حوزه آموزش، تبلیغ و ترویج است که هر استان با توجه به امکانات و ظرفیت‌هایی که دارد، برنامه‌های مناسب را قطعی و اجرایی می‌کند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: در برنامه‌های آموزشی باید نگاه کیفی داشته باشیم، حتی کار کمتر اما با کیفیت انجام شود، از آمارسازی که نتیجه‌ای ندارد بپرهیزیم، معیارمان باید قرآنی باشد لذا کیفیت باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تمام کارهای قرآنی که انجام می‌گیرد یک هدف محوری و اصلی دارد، اینکه ما یاد بگیریم قرآنی فکر و عمل کنیم تا حدی که جامعه ما را به سمت قرآنی فکر کردن بکشاند، تصریح کرد: اصلی‌ترین ضعف ما در کشور این است که رفتار، گفتار و عمل ما با قرآنی فاصله پیدا کرده که اصلاح این امر وظیفه اهل قرآن است.

قره‌شیخلو با بیان اینکه کار قرآنی اگر به درستی انجام گیرد، نیازی به تبلیغات ندارد، خاطرنشان کرد: نقش مربی و معلم قرآنی در جذب و علاقمند کردن افراد به قرآن، بسیار تاثیرگذار است.

در ادامه حجت‌الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: حضرت امام راحل با استفاده از شیوه و مکتب فاطمی بزرگ‌ترین و معنوی ترین انقلاب را در دنیای امروز پایه گذاری کردند و به برکت این فرهنگ فاطمی خدمات زیادی در کشور اسلامی داریم.

وی با اشاره به افتتاح مرکز راهبری حفظ مجازی قرآن کریم در رشت، گفت: راه‌اندازی این مرکز نخستین اقدام پس از ابلاغ طرح برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی است که در جوار موقوفه مسجد شفتی واقع در خیایبان لاکانی رشت به بهره‌برداری رسمی رسید.

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: در هشت شهرستان مرکز راهبری حفظ مجازی قرآنی داشتیم که براساس ابلاغ سازمان اوقاف مبنی بر برون سپاری فعالیت‌های آموزش قرآن، به موسسات و فعالان قرآنی واگذار می‌شوند و به اینصورت موسسات قرآنی هم مورد حمایت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟