آیین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گلزار شهدای مندایی اهواز برگزار شد


آیین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گلزار شهدای مندایی اهواز برگزار شد

اهواز - ایرنا - آیین گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پنجشنبه با حضور تعدادی از مسئولان استان خوزستان و هیات شهدای صابئین مندایی در گلزار شهدای صابئین مندایی اهواز برگزار شد.

به گزارش ایرنا عضو هیات شهدای صابئین مندایی ایران در این آیین گفت: ویروس منحوس کرونا امسال جان بسیاری از هموطنان را گرفت و به همین دلیل امسال فراخوان عمومی برای برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام نشد و این مراسم با حداقل نفرات برگزار شد.
فرخ صابوری افزود: با تلاش هیات شهدای مندایی و مسئولان استانی به ویژه استاندار، شهرداری، نیروهای انتظامی و بنیاد شهید، گلزار شهدای مندایی که با معضل قدیمی آبگرفتگی مواجه بود، در حال ساماندهی است و اقداماتی همچون تامین روشنایی، آسفالت جاده، درختکاری و نهال کاری گلزار هم انجام شده است.
مدیرکل بنیاد شهید خوزستان نیز در ادامه این مراسم ضمن تبریک ایام دهه فجر و ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س) ، از هیئت شهدا و ایثارگران جامعه مندایی اهواز که چند سالی است با افتخار به خانواده های شهدا و ایثارگران خدمت می کنند و همراهی خوبی برای برگزاری در ایام الله مختلف تاریخ سالانه کشور دارند، تقدیر کرد.
عبدالرضا فرجیان افزود: استان خوزستان با داشتن ۶ شهید صابئین مندایی و ۶ جانباز سرافراز و آزاده جزو استان هایی است که با دارا بودن هیات های مذهبی و فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت تحت عنوان جامعه صابئین و مندائی فعالیت می کند.
وی اضافه کرد: در چهار سال اخیر با پیگیری استاندار برای رسیدگی به این جامعه برنامه های خوبی در ایام الله دهه فجر، هفته دفاع مقدس و ایام تقویمی خاص دوران حماسه ساز دفاع مقدس از جمله سوم خرداد، روز فتح خرمشهر، روز جانباز، آزادگان و همچنین روز شهید برگزار شد.
فرجیان اظهار داشت: این هیات برنامه های فرهنگی خوبی برگزار می کند ولی طی یک سال گذشته که دنیا و کشور تحت الشعاع کرونا قرار گرفته مراسم به صورت مجازی و برگزاری دیدارهای با حضور جزیی افراد اجرا می شود.
امیر محمد علی گودرزی فرمانده تیپ ۱۹۲ زرهی ارتش خوزستان در حاشیه این مراسم با حضور بر سر مزار اولین‌ شهید ارتشی اقلیت دینی کشور سرباز یکم امین جیزان ادای احترام کرد.

صابئین مندایی پیروان حضرت یحیی (ع) از پیامبران بزرگ الهی هستند و عقیده دینی آنها برگرفته از عقیده حضرت آدم (ع) است که تا آخرین پیامبر آنها حضرت یحیی(ع) ادامه یافته است.
دین مندایی از قدیمی ترین آیین های الهی است و اصلی ترین رکن دینی آنها غسل تعمید است. اهواز، سوسنگرد، شوشتر و ماهشهر بیشترین محل سکونت آنها در خوزستان است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اشک پنهان