5 طرح عمرانی و ورزشی در سمیرم افتتاح شد


5 طرح عمرانی و ورزشی در سمیرم افتتاح شد

اصفهان- ایرنا- پنج طرح ورزشی، عمرانی و بهداشتی در ششمین روز گرامیداشت دهه فجر در بخش مرکزی و پادنای بزرگ سمیرم به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، رییس اداره ورزش و جوانان سمیرم روز جمعه در آیین افتتاح چمن مصنوعی این شهر، اظهارداشت: ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای نصب این چمن هزینه شده است.

به گفته سید محمدرضا فلسفی چمن مصنوعی سمیرم در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۲۰۰ متر مربع احداث و نصب شده و ساکنان همه محله‌ها بویژه شهرک آبشار، مسکن مهر و بلوار دنا می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی مجموع سرانه برای هر ورزشکار سمیرم را ۴۷ صدم درصد اعلام کرد و افزود: ۱۹ صدم درصد از این سرانه مربوط به فضاهای سرپوشیده و ۲۸ صدم درصد آن به فضاهای ورزشی روباز اختصاص دارد.

همچنین سالن پرورش قارچ همتا در ادامه افتتاح طرح های امروز با ظرفیت ۳۲۰ تن قارچ مرغوب دکمه‌ای در بخش مرکزی سمیرم افتتاح شد.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم با یادآوری اینکه نخستین واحد بزرگ تولید قارچ این شهرستان در سال ۹۲ با هزینه ۱۰میلیارد ریال افتتاح شده بود، اضافه کرد: این واحد قادر به تولید ۳۰ تن قارچ در یک دوره است.

احمد تیموری تصریح کرد: به واحدهایی که بیش از ۲۰۰ تن در سال قارچ کشت می‌کنند وام بانکی پرداخت می‌شود.

وی در زمان افتتاح مزرعه پرورش شتر مرغ نیز اظهار داشت: پرورش این پرنده بزرگ کاری با ریسک پایین و سودآوری بالا است و جهاد کشاورزی از سرمایه گذاران در این بخش حمایت می‌کند.

بر همین اساس و در ادامه افتتاحیه طرح‌های دهه فجر، پل روستای ده‌بزرگ به کهنگان و چند روستای دیگر بخش پادنای بزرگ سمیرم با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ تومان به بهره‌برداری رسید.

به گفته رییس اداره راهداری سمیرم سیلاب فروردین ماه سال گذشته موجب طغیان رودخانه سرد بخش پادنا شد و پل ارتباطی روستای ده‌بزرگ به دنگزلو را تخریب کرد.

حسین انصاری‌اردلی افزود: نصب پل موقت نیز پیش از نصب پل اصلی روستای ده‌بزرگ با پنج دستگاه ماشین‌آلات سنگین و ۱۰ راهدار انجام شده بود.

افتتاح پانسیون مرکز بهداشت روستای چهارراه بخش پادنا با اعتبار ۲۵۰میلیون تومان نیز از جمله برنامه‌های فجر انقلاب روز جمعه در سمیرم بود.

شهرستان سمیرم با افزون بر ۹۰ هزار جمعیت ثابت و عشایری در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص و خوانندگی صحرا اسداللهی ! / یکی جلوی خانم بازیگر رو بگیره !