تداوم راه انقلاب و مبارزه با کرونا تاکیدات امامان جمعه شهرستانهای فارس


تداوم راه انقلاب و مبارزه با کرونا تاکیدات امامان جمعه شهرستانهای فارس

شیراز- ایرنا- امامان جمعه در خطبه‌های نمازجمعه هفدهم بهمن‌ماه فارس ضمن تاکید بر ادامه راه انقلاب و دهه فجر و نیز تداوم مبارزه با کرونا و مبارزه با فساد تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، امام جمعه شهر صدرا در خطبه‌های نمازجمعه هفدهم بهمن‌ماه، ۲۲بهمن ماه را در حکم عید قربان و عید حقیقی ملت دانست.

حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی حسین نژادیان ابراز کرد: در مقابل تحریف‌های دشمنان نباید سکوت کرد بلکه حقایق و محکمات اسلام و انقلاب را برای دیگران تبیین کرد.

وی درباره مواضع در مقابله با سیاست‌های محافظه‌کارانه رئیس جمهوری جدید آمریکا گفت: در شرایط فعلی باید از تمام مسئولان و نخبگان یک صدای واحد شنیده شود؛ همچنین هیچ کس نباید علامت و نشانی از وادادگی و ضعف از خود بروز دهد مخصوصاً مسئولان قوای سه‌گانه، افزون بر این، برجام هیچ خاصیتی برای ما ندارد مگر این که همه تحریم ها برطرف شود؛ در غیر اینصورت مذاکره با آمریکا منتفی است‌.

امام جمعه شهر صدرا اظهار کرد: هفت سال برای رفع تحریم ها آزموده ایم و هیچ نتیجه ای نداشت، بلکه دشمن جری تر شده و به تحریم ها افزوده است و اکنون نوبت تمرکز بر روی راهبردی خنثی سازی تحریم هاست.

وی افزود: نتیجه خنثی‌سازی را در صنایع دفاعی چشیده ایم، اکنون نوبت خنثی سازی، تحریم اقتصادی است که ثمره اش بازدارندگی اقتصادی است.

مذاکره بدون رفع تحریم هیچ معنایی ندارد

امام جمعه مرودشت ابراز داشت: مسئولان ارشد نظام در زمینه مذاکره و بازگشت به برجام صدای واحدی از خود داشته باشند.

حجت‌الاسلام مهدی آقائی انقلاب اسلامی ایران را الگوی همه نهضت‌های آزادی‌بخش جهان دانست و بر تبیین دستاوردهای نظام اسلامی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه اگر مشارکت مردم در قبل و حین و بعد از انقلاب حفظ شود، آن انقلاب بالنده و موثر خواهد بود، ابراز کرد: همراهی ودلسوزی مردم، قدرت اجتماعی انقلاب و ایدئولوژی هر انقلاب را از ارکان آن است.

وی با بیان اینکه ترامپ با خروج خود از برجام کار بایدن را راحت تر کرد، اظهار داشت: جو بایدن نه می‌خواهد تحریم جدیدی علیه ایران اسلامی تصویب کند و نه علاقه‌ای به برداشتن اهرم فشار علیه ایران دارد.

آقائی عنوان کرد: او رفع برخی تحریم ها که تاثیری برای مردم ایران ندارد را در اعلان موضع و سیاست های خود نسبت به بازگشت به برجام تاخیر انداخته تا ایران را در حالت انتظار نگه دارد.

امام جمعه مرودشت اظهار کرد: مسئولان ارشد و میانی نظام، نخبگان و رسانه ها باید صدای واحدی داشته باشند و هیچ گونه ضعفی از خود نشان ندهند و بدانند که بازگشت به برجام بدون رفع فوری وکامل تحریم ها اثر ندارد.

فاصله طبقاتی از بین برود

امام جمعه بنارویه لارستان نیز عنوان کرد: امام زمان (عج) برای برقراری قسط ظهور می‌کند و برای برقراری عدالت باید جلو فساد را بگیریم و فاصله طبقاتی را از بین ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالحسن روانبخش افزود: از بین بردن اشرافیت از راهکارهای برقراری عدالت است و اگر در شمال تهران کاخ های آنچنانی باشد و طرف دیگر، کوخ پس چه فرق است بین ما و زمان گذشته.

وی ادامه داد: مسأله استقلال اقتصادی با تولید داخلی و نه مونتاژ کالا منجر به استقلال خواهد شد.

حجت الاسلام روانبخش با یادکرد از شهدای دوران دفاع مقدس، گفت: حرکت موتوری و ماشینی در روز ۲۲ بهمن یک رفراندم است و نشان از حضور ما در صحنه است و امسال طبق دستور مسولین عمل می کنیم و هر برنامه ای اعلام شد، انجام خواهیم داد.

امام جمعه شهرستان بیضا، حجت الاسلام محمدجواد درویشی نیز بیان کرد: جمهوریت و مردمی بودن رکن اصلی این انقلاب است.

نگاه خدمتگزاری به مردم درانقلاب اسلامی ملموس است

او ادامه داد: نگاه خدمتگزاری به مردم درانقلاب اسلامی ملموس است.

امام جمعه بیضا ابراز داشت: پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۹بهمن پیوستن ارتش به مردم و سقوط حکومت سلطنتی یوم الله است.

امام جمعه فراشبند نیز با توجه به شیوع بیماری سالک، از شبکه بهداشت و درمان شهرستان خواست مکان ها و مخازن ایجاد سالک را شناسایی و نسبت به مبارزه با این پشه ناقل، اقدام کنند و همچنین بر ضرورت تداوم مقابله با کرونا تاکید کرد.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی همچنین خواستار توجه به وضعیت بازار، نظارت جدی، مستمر و همیشگی بر بازار شد و ابراز داشت و از رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان در راستای تلاش برای تامین روغن خوراکی در شهرستان تقدیر کرد.

مبارزه با کرونا ادامه یابد

حجت الاسلام و المسلمین مدبر، امام جمعه جهرم نیز درباره شیوع کرونا هشدار داد و عنوان کرد: معقولانه ترین و اساسی ترین کار در مقابله با این ویروس خطرناک کرونا، پیشگیری است و وجود واکسن نیز نباید ما را مغرور کند.

وی ابراز داشت: محیط بیمارستان‌ها از بسیاری از مکان‌ها که مرکز تجمع هستند تمیز تر است و نباید فکر کنیم که محیط بیمارستان تمیز نیست و بخواهیم به خاطر آن به مراکز درمانی مراجعه نکنیم.

امام جمعه شهرستان کازرون، حجت الاسلام صباحی نیز ابراز کرد: مردم انقلاب اسلامی را بر مبنای دین و اسلام و قرآن و به دور از چشمداشت مادی به وجود آوردند.

وی افزود: مردم پای این انقلاب ایستادند و آن را ساختند.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه جوانانی هم که دوران شاه را ندیدند، می‌دانند که آن روز مردم در چه فلاکتی بودند و امروز چه عزتی دارند.

حجت الاسلام مصباحی ابراز کرد: امروز وضعیت انقلاب اسلامی به گونه ای است که دشمن دیگر هیچ نقشه ای برای اجرا ندارد و امروز وضعیت نظام به‌گونه‌ای است که دشمن درمانده شده و سرش به سنگ خورده است.

وی افزود: دنیا شاهد عظمت و اوج گرفتن انقلاب است و امروز به پیکر اسراییل لرزه انداختیم و مهاجرت معکوس از اسراییل شروع شده است.

او با اشاره به دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: این دستاوردها در اوج تحریم و فشارهای اقتصادی به پیشرفت های علمی دسترسی پیدا کردند و همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند استخوان های دشمنان در قبر می‌پوسد و ایران قدرتمندتر خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی