سه خانه فرهنگ کار در کردستان افتتاح شد


سه خانه فرهنگ کار در کردستان افتتاح شد

سنندج - ایرنا - همزمان با هفتمین روز از گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، خانه‌های فرهنگ کار پیش‌تنیده، سقزسازی ون و مخابرات کردستان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان روز شنبه در آیین افتتاح این خانه‌های فرهنگ با اشاره به فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: جامعه کارگری و کارفرمایی در پیروزی این نهضت نقش و جایگاهی ویژه داشت.

وی افزود: کارگران پا به پای سایر اقشار مردم در جریان انقلاب و پس از آن نیز با کار و تلاش شبانه روزی در عرصه اقتصاد کشور، حیات نظام جمهوری اسلامی را استمرار دادند.

صلواتی با بیان اینکه موفقیت هر واحد تولیدی به تلاش کارگران و بهره وری در تولیدات آن وابسته است یادآور شد: افتتاح و راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ کار در واحدهای کارگری و کارخانجات، زمینه ترویج کار شایسته، حس مسوولیت پذیری، تعهد و وجدان کاری در میان کارگران و درنهایت بهره‌وری و رونق و جهش اقتصادی فراهم می‌کند.

رییس کمیته کارگری ستاد دهه فجر کردستان به ظرفیت ها و پتانسیل های تشکلات کارگری و کارفرمایی استان اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت این که تشکلات در راستای ارتقاء خانه‌های فرهنگ کار بهره برد.

به گزارش ایرنا، خانه‌های فرهنگ کار و تلاش، مراکزی هستند که به منظور رصد مولفه های فرهنگ کار و ترویج برنامه‌های مربوط به آن فعالیت می‌کنند و زمینه‌ساز ترویج سلامت و فرهنگ کار کشور بوده و به این افق چشم دارند که بتوانند فرآیند ارتقاء فرهنگ کار و اهمیت آن در جامعه را با استفاده از دو نهاد خانواده و آموزش تسهیل کنند.

ترویج فرهنگ کار از طریق آشنایی نیروهای بالقوه و آتی کار با فضای کار و تلاش، رصد برنامه‌های فرهنگی و هنری مرتبط با حوزه کار و تلاش، ایجاد شبکه‌های ارتباطی و اطلاع رسانی بین نخبگان کار و تلاش، ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی و کمک در ایجاد فضای بانشاط کاری از جمله وظایف خانه‌های فرهنگ کار است.

این خانه‌ها در شهرک‌های صنعتی، کارخانجات بالای ۵۰۰ کارگر، شهرک های مسکونی ویژه کارگران، استراحتگاه ها و زائرسراهای کارگری تاسیس خواهند شد.

از ۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۷، سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی تا ۲۲ بهمن ماه ۵۷ که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید هر سال توسط مردم جشن گرفته می شود و امسال چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حماس: آمریکا و اسرائیل بر سر توافق آتش بس غزه اختلاف نظر دارند