دستاوردهای سفر سه روزه استاندار به شهرستان‌های مرکزی خراسان رضوی


دستاوردهای سفر سه روزه استاندار به شهرستان‌های مرکزی خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی در چهل و دومین دهه فجر انقلاب اسلامی با سفر سه روزه خود به شهرستانهای زبرخان، نیشابور و فیروزه در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی چندین طرح در حوزه‌های بهداشت و سلامت، عمرانی و معدنی را به بهره‌برداری رساند.

شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان با دارا بودن واحدهای تولیدی صنعتی، باغ‌ها و مزارع کشاورزی و ظرفیت‌های گردشگری طبیعی و تاریخی فراوان جایگاه مهمی در استان خراسان رضوی دارند.
طی سفر سه روزه استاندار خراسان رضوی به این شهرستان‌ها که از ۱۵ بهمن ماه کنونی آغاز شد و در شامگاه دیروز هفدهم بهمن به اتمام رسید چندین طرح در زمینه های بهداشت و سلامت، عمرانی و معدنی به بهره‌برداری رسید که تنها بخشی از تلاشهای فعالان و خیران نیک اندیش این خطه را به نمایش گذاشت.
محمدصادق معتمدیان در دیدار با مردم روستاهای "دستجردآقا بزرگ، حاجی‌آباد، شترسنگ، دامنجان" و شهرهای "عشق‌آباد، بار، چکنه و همت‌آباد" دستور پیگیری مطالبات ایشان مانند تسریع در اجرای طرح هادی روستایی، رفع مشکل کمبود آب شرب و فضای ورزشی را صادر کرد.

شهرستان زبرخان و ظرفیت نسبی تولید آلو

استاندار خراسان رضوی در نشست جمع‌بندی سفر به زبرخان اظهار داشت: برای پیشرفت هر بخش باید بر مزیت‌های نسبی هر منطقه متمرکز شویم و تولید آلو یک طرفیت نسبی برای زبرخان است که صادرات آن موجب ایجاد ارزش افزوده می‌شود.
محمدصادق معتمدیان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این منطقه گفت: برای شکوفایی اقتصاد زیارتی در این منطقه باید از کمک‌های آستان قدس رضوی استفاده کنیم.

طی این سفر مرکز خیرساز جامع سلامت در روستای حاجی آباد زبرخان نیز با اعتباری افزون بر ۱۱ میلیارد ریال با حضور استاندار خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.

شهرستان نیشابور و ظرفیت فعال نشده معادن بخش میان جلگه

در ادامه این سفر استاندار خراسان رضوی در دیدار با اهالی شهر همت‌آباد در بخش میان جلگه نیشابور اظهار داشت: هنوز بخش مهمی از ظرفیت معادن استان فعال نشده و بخش میان‌جلگه نیشابور در این حوزه دارای ظرفیت‌های خوبی است.
معتمدیان در ادامه این سفر طی مراسمی بهره‌برداری از معدن سنگ آهن ابوذر در منطقه سرولایت نیشابور با ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار را آغاز کرد و گفت: یکی از آسیب‌های استان خراسان رضوی در حوزه معادن، خام فروشی است و باید چرخه تولید و عرضه مواد معدنی تکمیل و اقتصاد استان شکوفا شود.
آغاز طرح گازرسانی همزمان به ۲۲ روستا، کلنگ زنی طرح گازرسانی به ۱۴ روستا، بهره‌برداری از تاسیسات آب‌رسانی باغرود و مرکز پزشکی خیرساز شمس شرق به ترتیب با اعتبار ۲۲۹ میلیارد، ۳۷ میلیارد، ۱۱میلیارد و ۱۵ میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های سفر استاندار به نیشابور بود.

شهرستان فیروزه و طرحهای اقتصاد مقاومتی
در آخرین روز از سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان‌های مرکزی این استان وی در بدو ورود به شهرستان فیروزه از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در روستای رشید آباد به عنوان روستای پایلوت در این شهرستان برای اجرای الگوی توسعه پایدار بازدید و دستور پرداخت ۷۰۰میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت را به دهیاری این روستا صادر کرد.

با حضور معتمدیان در شهرستان فیروزه خانه فرهنگ و ورزش روستای رشیدآباد، مرکز نگهداری معلولان ذهنی مهر ماندگار و خط دوم شرکت تولیدی صنایع روشنایی رویان نور هم به بهره‌برداری رسید.
دیدار چهره به چهره با مردم و خانواده شهدا و رسیدگی مستقیم به برخی مشکلات ایشان و بررسی میدانی وضعیت این شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های استاندار در این سفر بود که در نشست‌های جمع‌بندی پایانی ۶۹ مصوبه برای تسریع در اجرای طرح‌های نیمه‌تمام و رسیدگی به مشکلات این شهرستان‌ها به ادارات و دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شد.
مراکز شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی با مجموع ۵۰۲ هزار نفر جمعیت به ترتیب در ۱۲۷ کیلومتری، ۱۶۲ کیلومتری و ۱۰۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها