تحقق مهاجرت معکوس به شهرستان محروم بهاباد با تامین زیرساخت‌ها


تحقق مهاجرت معکوس به شهرستان محروم بهاباد با تامین زیرساخت‌ها

استاندار یزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بهاباد به منظور محرومیت زدایی از این شهرستان به عنوان یکی از 31 شهرستان محروم معرفی شده از سوی وزارت کشور گفت: اقدامات صورت گرفته با عث شده تا امروزه شاهد مهاجرت معکوس به این شهرستان باشیم و امیدواریم با برنامه هایی که در نظر داریم، شاهد توسعه این شهرستان و بازگشت جمعیت به روستاهای این شهرستان باشیم.

«محمد علی طالبی» در سفر به بهاباد که به منظور افتتاح طرح‌های دهه فجر انجام شد، با تاکید بر آینده روشن شهرستان بهاباد افزود: با بهره‌برداری از طرح گازرسانی به ۸ روستای دهستان جلگه شهرستان بهاباد می توانیم بر روی این شهرستان سرمایه گذاری های خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شرکت گاز رسانی استان مجموعه‌ای پویا و فعال در استان به شمار می آید، افزود: بایستی این زیر ساخت را در استان توسعه داد.

وی افزود: گاز، به جز ضرورت استفاده و بهره گیری در منازل مسکونی، نقش مهم و تاثیرگذاری در بحث تامین زیرساخت برای توسعه سرمایه گذاری دارد که خوشبختانه با تامین این شبکه مهم انرژی در استان، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری های مختلف در یزد فراهم آمده است.

طالبی با اشاره به این که در دولت تدبیر و امید نیز به موضوع تامین گاز در شهرستان بهاباد به خوبی اشاره شده است، افزود: در زمینه تامین آب شرب و برق مورد نیاز شهرستان بهاباد نیز اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است و با ایجاد نیروگاه های جدید و خورشیدی، افق آینده سرمایه گذاری در شهرستان بهاباد بیش از پیش روشن است.

شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری در شهرستان بهاباد به وجود آمده که بایستی قدردان این موقعیت بخصوص باشیم و با حفظ مصالح شهرستان شرایط توسعه سرمایه گذاری در استان را فراهم کنیم.

استاندار یزد در پایان افزود: اشتغالزایی خوبی در شهرستان بهاباد ایجاد شده است که برای افزایش این امر و رفع نیازهای عمده و اساسی این شهرستان از بخش های خصوصی و دولتی خواستاریم باهم تعامل و همکاری داشته باشند.

طرح گاز رسانی به هشت روستای دهستان جلگه بهاباد با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال و قابلیت نصب ۴۰۰ انشعاب به بهره برداری رسیده است.‌

طالبی در ادامه طرح ایجاد زیرساخت‌های مجتمع خودگردان دامداری روستای علی آباد را با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریال افتتاح کرد. این طرح استقرار ۵۳ واحد و ایجاد اشتغال برای ۵۵ نفر را به دنبال دارد.

افتتاح طرحهای بخش محروم آسفیچ

استاندار یزد در ادامه سفر به بهاباد، در بخش محروم آسفیج حضور یافت و طرح‌های این شهرستان را مورد بهره برداری قرار داد.

بهره برداری از گلخانه‌ای با ظرفیت تولید سالیانه ۳۰۰ تن صیفی جات و با اعتبار ۱۷۰۰ میلیون تومان، بهره برداری از طرح آبیاری کم فشار، افتتاح طرح پروار بندی شتر مرغ با اعتباری بالغ بر ۸۰۰۰ میلیون ریال و ظرفیت تولید سالیانه ۱۰ تن گوشت، آغاز عملیات اجرایی مجتمع گلخانه ای و دامپروری روستای آسفیچ با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۶۰ نفر و آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به ۵۸ روستای بخش آسفیچ از جمله این طرح‌ها بود.

طالبی در حاشیه این برنامه ها با بیان این که خوشبختانه در زمینه تامین آب شرب شهری و روستایی بهاباد، اقدامات خوبی صورت گرفته است ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح‌های جدید آبرسانی، شاهد تامین آب شرب همه بخشهای شهرستان بهاباد باشیم.

وی با بیان این که با سفر به شهرستان بهاباد و بازدید از روستاهای این منطقه، واژه مهاجرت معکوس در ذهن ها تداعی می شود، افزود: به واسطه اقدامات خوب صورت گرفته در این مناطق، شاهد رشد جمعیت روستایی در این منطقه هستیم .

وی تاکید کرد: این موضوع به روشنی بیانگر آن است اگر دستگاه های دولتی و شرکت های خدمت رسان به وظایف خود به خوبی عمل کنند قطعا می توان نقش مهمی در رفع محرومیت و بازگشت مردم به مناطق روستایی داشت.

حضور در شورای سلامت شهرستان بهاباد

شورای سلامت شهرستان بهاباد آخرین برنامه سفر استاندار به بهاباد بود که در این نشست، مسائل مربوط به حوزه بهداشت و درمان و آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در بهاباد مورد بررسی قرار گرفت.

بهره برداری از پروژه آبرسانی به روستاهای ده جمال و کمکوئیه، بهره برداری از طرح مرکز خدمات جامع سلامت شهری-روستایی بهاباد، بهره برداری از باند دوم جاده بنستان - سرکازه با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال و بهره برداری از سفره خانه سنتی بهاباد از دیگر طرح‌های افتتاح شده توسط استاندار در این سفر بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، قریب به یکسال است که شهرستان بهاباد توسط وزارت کشور به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان محروم کشور معرفی شده و در این راستا اقدامات و پیگری های ویژه ای با محوریت استاندار یزد صورت گرفته است. بهره گیری از ظرفیت بنیادهای خیریه همچون بنیاد برکت و بنیاد علوی از جمله اقدامات صورت گرفته برای تامین نیازهای بودجه ای طرح‌های بهاباد بودند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

باد با سرعت 83 کیلومتر برساعت ندوشن یزد را درنوردید