گفتمان انقلاب اسلامی هنرمندانه برای نسل جوان تبیین شود


گفتمان انقلاب اسلامی هنرمندانه برای نسل جوان تبیین شود

همدان- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: امروز تا حدودی گفتمان انقلاب اسلامی و دینی کمرنگ شده و باید با توجه به عبور از دهه چهارم انقلاب، این گفتمان هنرمندانه برای نسل سوم و چهارم تبیین و بازخوانی شود.

به گزارش ایرنا، «حجت الاسلام طالب ترکاشوند» روز شنبه در آیین تجلیل از هنرمندان و خانواده شادروان «مصطفی پورکریمی» شاعر آئینی ملایر اظهار داشت: جوانان نسل سوم و چهارم همانند جوانان اوایل پیروزی انقلاب هستند که اگر خطری این نظام و انقلاب را تهدید کند، در خط اول دفاع از انقلاب قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به تهدیدها و هجمه‌های دشمنان از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون افزود: ملت ایران هزینه ظلم‌ستیزی، خودباوری، استقلال، آزادی و ولایت‌پذیری خود را می‌دهد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با تاکید بر اینکه انقلاب و نظام اسلامی ایران روز به روز در حال پیشرفت و اقتدار است ادامه داد: از زمان پیروزی انقلاب تاکنون پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگی را به دست آورده‌ایم که باید این دستاوردها را از ابتدا تاکنون منصفانه تبلیغ و قضاوت کنیم.

حجت الاسلام ترکاشوند بیان کرد: در دوران انقلاب اسلامی هر کسی به سهم خود تلاش کرد تا نظام جمهوری اسلامی استقرار پیدا کند و امروز حکومت ما به سمت حکومت حضرت علی(ع) حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه از همان آغاز شکل‌گیری انقلاب اسلامی، کارشکنی‌ها علیه ایران آغاز شد و همچنان ادامه دارد گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی، تمام دنیا علیه ایران ایستاد، اما کشور ما به پشتوانه همین جوانان شجاع و با ایمان این مرز و بوم و پایمردی ملت ایران، قدرتمندانه با دشمنان مقابله کرد و پیروز شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر ادامه داد: در سال‌های اخیر نیز دشمنان با اعمال تحریم‌های سرسختانه، جنگ اقتصادی را علیه ایران به راه انداختند و با به راه‌اندازی جنگ رسانه‌ای نیز شبانه‌روز به دنبال تولید محتوا علیه جوانان ایران و هدف قرار دادن اعتقادات و باورهای دینی ما هستند و با این حربه دین اسلام را مورد هجمه قرار داده‌اند.

حجت الاسلام ترکاشوند با بیان اینکه انقلاب ایران متفاوت با سایر انقلاب‌ها است بیان کرد: دشمنان همیشگی انقلاب اسلامی باید بدانند که جوانان ما همچنان معتقد به دین و نظام خود هستند و در دفاع از انقلاب ثبات‌قدم ایستاده‌اند.

گفتمان انقلاب اسلامی هنرمندانه برای نسل جوان تبیین شود

کارشناس فرهنگی و استاد دانشکده علوم قرآنی ملایر نیز بر ضرورت ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی تاکید کرد و افزود: زنان و مردان جامعه ما باید از سبک زندگی امروز که متمایل به سبک زندگی غربی است، جدا شوند.

فروزان کردی‌وند با تاکید بر اینکه والدین باید معرفت زن‌شناسی و مردشناسی را به فرزندان خود بیاموزند اظهار داشت: زنان جامعه امروز باید از حضرت فاطمه(س) ولایت اجتماعی را بیاموزند.

وی مدارا کردن، رازداری و آموختن مهارت ارتباطی و عشق ورزیدن را لازمه زندگی موفق دانست و تاکید کرد: مردان باید برای خندیدن، مطالعه، عشق ورزیدن، تفکر، بازی کردن با فرزندان و حتی گریه کردن و رویاپردازی همسران خود وقت بگذارند.

در این آیین از خانواده «مصطفی پورکریمی» شاعر آئینی ملایر که دی‌ماه امسال دار فانی را وداع گفت، شد.

گفتمان انقلاب اسلامی هنرمندانه برای نسل جوان تبیین شود

اشعار وی در زمینه انقلاب، شهدا و دفاع مقدس از شهرت بیشتری برخوردار است و تاکنون حائز رتبه‌های برتر استانی و کشوری شده است که «آرزو پورکریمی» فرزند وی در این آیین ضمن قرائت اشعاری از پدرش، قول داد: اشعار به جا مانده از پدرش در مجموعه‌ای گردآوری و چاپ شود.

همچنین از «مهدی اسدی» مدیر آموزشگاه آزاد هنری «هامون» و هنرمندان این آموزشگاه تجلیل شد و تعدادی از اعضای انجمن‌های ادبی این شهرستان زیرمجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر اشعار خود را با مضمون انقلاب اسلامی و دهه فجر قرائت کردند.

در پایان این آیین نیز هنرمندان از نمایشگاه خوشنویسی شامل ۲۰ اثر با موضوع دهه فجر و انقلاب اسلامی از آثار اساتید انجمن خوشنویسان ملایر که همزمان با آغاز ایام مبارک دهه فجر برپا شده است، بازدید کردند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 24 اسفند 1402 با معنی و تفسیر دقیق