65 هزار تن جو دامی با یک فروند کشتی وارد بندر شهید بهشتی چابهار شد


65 هزار تن جو دامی با یک فروند کشتی وارد بندر شهید بهشتی چابهار شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل پشتیبانی امور دام سیستان و بلوچستان گفت: 65 هزار تن جو دامی خریداری شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت و عملیات تخلیه و دپوی آن آغاز شد.

سیامک سرابندی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این نهاده‌های دامی به منظور تامین نیاز دامداران کشور و تکمیل ذخایر استراتژیک توسط یک فروند کشتی وارد بندر چابهار شد.
وی ادامه داد: واردات نهادهای دامی از طریق بندر چابهار علاوه‌بر کاهش هزینه حمل نهاده‌ها به استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور رونق و استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده در این بندر استراتژیک را فراهم می‌سازد
مدیرکل پشتیبانی امور دام سیستان و بلوچستان گفت: با موافقت مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور، واردات نهاده دام و طیور از طریق بندر چابهار ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: بندر چابهار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هشت و نیم میلیون تن مقصد جدید ورود کالاهای اساسی کشور است به‌طوریکه هم‌اینک رفت‌وآمد و پهلوگیری کشتی‌های حامل انواع کالای اساسی رواج دارد و با همت و توجه دولت و ورود به موقع کالا در شرایط تحریم و بحران ویروس کرونا هیچ کمبودی درکشور احساس نخواهد شد.

سرابندی اظهارداشت: حمل و جابه‌جایی کالا با حجم زیاد تاثیر شگرفی در اشتغالزایی بخش حمل و نقل منطقه داشته است.

به گزارش ایرنا بندرچابهار به دلیل دسترسی به آب‌های آزاد بین المللی از طریق اقیانوس هند از موقعیت استراتژیک در کریدورهای بین‌المللی برخوردار بوده و یکی از مهمترین بنادر ایران و با صرفه‌ترین مسیر برای صادرات، واردات و ترانزیت کالا محسوب می‌شود.

ورود کشتی‌های حامل کالاهای اساسی نشان دهنده رشد چشمگیر واردات کالا از مسیر این بندر بزرگ اقیانوسی است و به گفته مسوولان اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان روند واردات کالاهای اساسی به کشور از طریق بندر چابهار تداوم دارد.

زیرساخت‌های پیشرفته و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری غلات در این بندر مهم زمینه را برای تخلیه سریع کشتی‌ها پس از پهلوگیری فراهم کرده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ورزشگاه کریکت چابهار امسال به بهره‌برداری می‌رسد