سردار سلیمانی معلم تمدن انسانی برای جهانیان شد


سردار سلیمانی معلم تمدن انسانی برای جهانیان شد

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جعمه قزوین گفت: سردار سلیمانی با حرکت در معنویت و ارزش های الهی تبدیل به معلم تمدن انسانی برای جهانیان شد و در این راه هم به شهادت رسید.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در نشست اساتید و کادر مدارس حوزه علمیه خواهران استان قزوین با موضوع نقش زنان در تمدین نوین اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب گام‌های پنج گانه را در شکل گیری تمدن اسلامی موثر می‌دانند، قیام مردم برای شکل گیری انقلاب اسلامی، ایجاد نظام اسلامی، تشکیل دولت اسلامی، ایجاد جامعه اسلامی که در نهایت به تمدن اسلامی منتهی می شود.

وی گفت: تمدن با ایمان پایه ریزی می‌شود، ایمانی که پله پله انسان را به مقصد کرامت پیش می‌برد و در حقیقت انسان باید مزه کرامت را بچشد.

این مسوول با بیان اینکه قرآن معدن حکمت است، تصریح کرد: هر آیه این کتاب عظیم حکمت و کرامت است و باید به این موضوع فکر کنیم که به چه میزان برای کسب حکمت و کرامت تلاش کرده ایم و از قرآن کریم برای دستیابی به این مقصد بهره برده ایم چراکه اگر در مسیر قرآن باشیم دنیا دیگر رنگ و بوی سابق را برای ما نخواهد داشت.

عابدینی با بیان اینکه همنشینی با قرآن ما را در مسیر تمدن واقعی قرار می‌دهد، گفت: اگر روح حکمت در کالبد تمدن زندگی مادی دمیده نشود این زندگی یک اسکلت خطرناک است و این اسکلت بوی ظلم و ستم می‌دهد.

وی تاکید کرد: امروز مردم دنیا به شدت نیازمند فهم قرآن کریم هستند و هنوز ما در مرحله تشریفاتی قرآن قرار داریم، بلکه باید زلال معرفت قرآن و ائمه را بیاموزیم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه تمام ابزار دنیایی زینت زمین و تهی از تمدن انسانی است، ادامه داد: خدای متعال تمدن انسانی را در داشتن ایمان می‌داند زیرا خداوند ایمان و تقوا را زینت انسان قرار داده است، اگر ما رنگ فاطمه(س) گرفتیم و شاگرد مکتب امیرمومنین (ع) و ائمه اطهار(ع) شدیم در این صورت ما انسان متمدن هستیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازارگردی مهراب و پیمان قاسمخانی با دختر خاله‌شان بعد از 20 سال دوری