28 درصد ارزش افزوده تولیدات اقتصادی خراسان جنوبی مربوط به بخش کشاورزی است


28 درصد ارزش افزوده تولیدات اقتصادی خراسان جنوبی مربوط به بخش کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بخش کشاورزی در خراسان جنوبی ظرفیت بالایی در زمینه اشتغال دارد و 28 درصد ارزش افزوده تولیدات اقتصادی استان مربوط به بخش کشاورزی است.

غلامرضا قوسی، امروز یکشنبه 19 بهمن در سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی اظهار کرد: بخش کشاورزی در خراسان جنوبی ظرفیت بالایی در زمینه اشتغال دارد و 28 درصد ارزش افزوده تولیدات اقتصادی استان مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی رتبه سوم انتخاب تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در خراسان جنوبی 82 هزار نفر بهره بردار در بخش کشاورزی داریم و انتخاب 10 نفر از استان به عنوان تولیدکننده برتر ملی در بخش کشاورزی مایه افتخار است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به وجود 164 هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی در سطح استان، اظهار کرد: ظرفیت تولید گوشت سفید در استان 58 هزار تن است که 70 درصد مازاد نیاز استان به نقاط دیگر کشور صادر می شود.

قوسی با اشاره به ظرفیت تولید 14 هزار تن گوشت قرمز و خودکفایی استان در این زمینه، بیان کرد: در سال زراعی جاری تاکنون پنج هزار هکتار سیستم نوین آبیاری اجرا شده و هشت هزار هکتار نیز در حال اجرا داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، ظرفیت تولید تخم مرغ را 23 هزار تن و تولید شیر را 127 هزار تن در استان برشمرد و گفت: بیشتر برنامه‌های بخش کشاورزی خراسان جنوبی ارتقای راندمان تولید در واحد سطح است.

قوسی با بیان اینکه وظیفه بخش کشاورزی تامین امنیت غذایی است و در این راستا باید مراحل تولید را بشناسیم و حداکثر بهره وری را داشته باشیم، اظهار کرد: تاکنون در استان 35 هزار هکتار سیستم‌های نوین آبیاری اجرا شده و در دست اجرا است.

وی با اشاره به تفاهم نامه 700 هکتاری مبنی بر احداث کشت گلخانه‌ای در خراسان جنوبی با ظرفیت ایجاد هشت هزار اشتغال، افزود: در حال حاضر عملیات زیرساختی 13 مجتمع گلخانه ای در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای حدود 100 میلیارد تومان برای اجرای زیرساخت های نهضت گلخانه‌ای استان با پیمانکاران قرارداد منعقد شده است، یادآور شد: 6 هزار و 252 رشته قنات در استان وجود دارند که در افزایش تولید و سطح زیرکشت و کاهش مهاجرت روستاییان نقش مهمی دارند.

قوسی خاطرنشان کرد: در همین راستا مرمت و بهسازی قنوات در دستور کار است و تاکنون ۱۲۰۰ کیلومتر از طول مسیر قنوات مرمت و بازسازی شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید