برگزاری رزمایش خدمت رسانی در عرصه کشاورزی و دامپروری در گیلان


رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان گیلان از برگزاری رزمایش خدمت رسانی...
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان گیلان از برگزاری رزمایش خدمت رسانی در عرصه کشاورزی و دامپروری در گیلان همزمان با ایام الله دهه فجر با رویکرد حمایت از کشاورزی و دامپروری خبر داد و گفت: این رزمایش از 20الی 25 در شهرستان های با محوریت دام برگزار خواهد شد.

مرتضی مرادی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان اظهار کرد: خدمت به جامعه کشاورزی از راهبردهای مهم سازمان بسیج مهندسین کشاورزی است.

وی از مطلوب سازی ساختار برنج در قالب طرح بسیج همگام با کشاورز خبر داد و افزود: این طرح در بیش از ۶۰۰روستا در راستای بهره گیری از ظرفیت مهندسین بسیجی در ارتقای تولید و کیفیت محصولات کشاورزی برگزار شد.

مرادی از برگزاری رزمایش خدمت رسانی در عرصه کشاورزی و دامپروری در گیلان همزمان با ایام الله دهه فجر با رویکرد حمایت از کشاورزی و دامپروری خبر داد و گفت: این رزمایش از ۲۰الی ۲۵ در شهرستان های با محوریت دام برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان گیلان، ارتقا بهره وری در تولید گوشت قرمز با اولویت دام سبک از طریق خدمت رسانی گروه های جهادی دامپزشکی و دامپروری جغرافیا محور و ترویج و گسترش الگوهای موفق کشاورزی علم محور در بستر رسانه های تصویری، مکتوب و فضای مجازی را از اهداف برگزاری این رزمایش عنوان کرد.

مرادی تصریح کرد: این رزمایش شروع عملیاتی است که در راستای کمک به کشاورزی و دامداری در استان اجرا خواهد شد تا در طول سال شاهد تداوم کمک به عرصه کشاورزی و دامداری باشیم.

وی با بیان اینکه طرح همگام با کشاورز سال گذشته برای ۲۲۰ هزار هکتار از اراضی زیر سطح کشت برنج در گیلان اجرا شد ادامه داد: طرح مدیریت پایدار برای اراضی شالیزاری در استان نیز برای سه سال آینده اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه این سازمان در زمینه ارتقا بهره وری محصولات باغی نیز برنامه هایی در دست اجرا دارد گفت: چای اولین محصول باغی گیلان است و در راستای ارتقای بهره وری این محصول در استان آموزش به کشاورزان، اجرای طرح آزمون خاک و ... در ۱۰۰۰ باغ نمونه استان گیلان انجام خواهد شد.

مرادی از برگزاری کلاس های آموزشی در پنج شهر با استفاده از ظرفیت ۱۷ گروه جهادی، تهیه آبشخور، ضدعفونی جایگاه دام، واکسیناسیون و پلاک گذاری دام و ... را از دیگر برنامه های در دست اقدام این سازمان بیان کرد.

وی از راه اندازی کلینک سیار دامپزشکی از سال ۱۴٠٠ در گیلان خبر داد و یادآور شد: این کلینیک سیار در شهرستان های دام محور بصورت چرخشی حضور خواهد یافت.

انتهای پیام

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته