بودجه سال 1400 شهرداری شیراز با 100 میلیارد تومان افزایش مصوب شد


بودجه سال 1400 شهرداری شیراز با 100 میلیارد تومان افزایش مصوب شد

شیراز-ایرنا-‌ بودجه سال 1400 شهرداری شیراز که با رقم 6 هزار و 60 میلیارد تومان از سوی شهرداری این کلانشهر 2 هفته پیش به شورای اسلامی این شهر پیشنهاد شده بود، با 100 میلیارد تومان افزایش و با رقم نهایی 6 هزار و 160 میلیارد تومان مصوب شد.

عصر یکشنبه (نوزدهم بهمن‌ماه ۹۹) در یکصد و هفتاد و یکمین نشست شورای اسلامی شهر شیراز، لایحه شهرداری شیراز در باره بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری و سازمان‌های تابعه، پس از بررسی در کمیسیون تلفیق این شورا که به مدت ۲ هفته به طول انجامید، در صحن علنی این نهاد به بحث و بررسی نهایی گذاشته شد که با کسب اکثریت آرا، به تصویب رسید.

در این نشست همچنین طرح یک فوریتی شماری از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در باره شرکت در برنامه نذر رهایی با هدف آزادسازی تعدادی از زندانیان جرایم مالی غیرعمد زندان مرکزی شیراز، بررسی شد که بر اساس تصمیم اکثریت اعضای این شورا، موضوع برای بررسی با قید یک فوریت به کمیسیون‌های برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک و فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ارسال شد.

خسته شدیم، شورا را تعطیل کنید

همچنین بر اساس طرح ۲ فوریتی جمعی از اعضای شورا که به تصویب اکثریت رسید، شورای اسلامی شهر شیراز از بیست و پنجم بهمن ماه ۹۹ به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود.

سولماز دهقانی، منشی این شورا در زمان طرح این دستور کار بیان کرد: خسته شده‌ایم، شورا را تعطیل کنید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز نیز با بیان اینکه حجم کار اعضای این شورا در هفته‌های اخیر زیاد بود و همین موضوع آنها را خسته کرده است، گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ و تکالیف زیادی در یک ماه های اخیر در دستور کار اعضای شورا بود.

سعید نظری افزود: چند ماهی است که اعضای شورای اسلامی شهر شیراز از مرخصی استفاده نکرده‌اند و به همین سبب، تعدادی از اعضا طرحی برای تعطیلی یک هفته‌ای کمیسیون‌ها، صحن علنی و کمیته‌های شورای شهر شیراز ارایه کردند.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در نهایت با اکثریت آرا با تعطیلی یک هفته‌ای این شورا موافقت کردند و این در حالی است که این تعطیلی برای اعضای شوراست و شامل کارکنان این نهاد نمی‌شود.

سند اداره یکساله شهرداری با دقت مصوب شد

رییس شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور این نشست، با اشاره به دستور کار این شورا مبنی بر بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری شیراز، آخرین بودجه قرن شهرداری شیراز و آخرین بودجه‌ای است که در شورای اسلامی پنجم به تصویب می‌رسد.

عبدالرزاق موسوی بیان کرد: بودجه، سند اداره یک ساله شهرداری است بنابراین باید بر مبنای یک برنامه بالادستی تنظیم و تدوین شود.

وی افزود: بودجه سال ۱۴۰۰ با حساسیت و دقتی دوچندان تهیه و پس از بررسی در کمیسیون‌های تخصصی در کمیسیون تلفیق نیز بررسی و برای تصویب به صحن شورا تقدیم شده است.

شورای پنجم کارنامه قابل دفاعی دارد

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست گفت: شورای پنجم در انجام وظیفه و تلاش برای عمران و آبادانی شهر با وجود مشکلات عمده، از جمله، پروژه‌های نیمه‌تمام و بدهکاری از شهرداری و شورای قبل، سیل ۹۸، بیماری کرونا و رکود اقتصادی، به گواه آمار و ارقام که به زودی به اطلاع شهروندان خواهد رسید، از موفق‌ترین شوراها و شهرداری ادوار گذشته بوده است.

نوذر امامی افزود: شورای اسلامی و شهرداری شیراز در ابعاد مختلف از جمله در زمینه مبارزه با فساد، شفاف‌سازی، شهرداری الکترونیک، انجام پروژه‌های‌ عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، گام‌های موثری برداشته است.

وی ادامه داد: نمونه این ادعا، تلاش برای انجام و به ثمر نشستن ۱۲۲ پروژه بزرگ و کوچک، ۲۷ پروژه شاخص از جمله خط ۲ و ۳ مترو، بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی، اتمام زیرگذر گلستان، تقاطع غیر همسطح امیرکبیر، بلوار مهندسین، تقاطع شهید رودکی و چپگرد صدرا و ایستگاه‌های بزرگ مترو نظیر ایستگاه وکیل است که در تمام این پروژه‌ها رویکرد انسان‌محوری و شهروندمداری، به روشنی قابل مشاهده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره «مژگان زن رضا پروانه» سریال پوست شیر بعد 2 سال / چجوری این همه تغییر کرد ؟! ...