تاکید اعضای کمیسیون آموزش بر تداوم و تقویت آموزش در صدا وسیما


تاکید اعضای کمیسیون آموزش بر تداوم و تقویت آموزش در صدا وسیما

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از تاکید اعضای این کمیسیون بر تداوم و تقویت آموزش دروس در صدا وسیما در جلسه امروز خبر داد.

احمدحسین فلاحی روز یکشنبه در توضیح جلسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار کرد: بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) دستور کار نخست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: براساس این طرح که به پیشنهاد سیدمحمد مولوی نماینده آبادان مطرح شد، پیشنهاد شده است که کارفرما معادل یک درصد از حقوق پرداختی به مستخدم خود را به حسابی نزد خزانه‌داری کل کشور برای توسعه آموزش در مناطق محروم اختصاص دهد.

فلاحی تصریح کرد: پس از بحث و بررسی‌های مختلف در کمیسیون، این طرح با نظر اعضای کمیسیون به کمیته آموزش و پرورش برای بررسی نهایی ارجاع شد.

وی خاطرنشان کرد: دستور کار بعدی کمیسیون آموزش، دعوت از مسئولان سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای بررسی موضوع آموزش از طریق رسانه ملی بود که اعضای کمیسیون ضمن تاکید بر ادامه آموزش دروس از طریق صدا و سیما بر تقویت آن نیز تأکید کردند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین بر اساس ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس، مقرر شد گزارش جامعی از عملکرد و برنامه‌های صدا وسیما در حوزه آموزش به کمیسیون آموزش جهت ارائه تقدیم شود.

گفتنی است، بر اساس ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس، هریک از کمیسیون‌های تخصصی مجلس که مطابق این آیین‌ نامه تشکیل می‌شوند در محدوده تخصصی خود دارای وظایف و اختیاراتی هستند که تهیه گزارش موردی و سالانه درخصوص امور اجرائی دستگاه‌ها و نحوه اجرای قوانین به خصوص قانون برنامه توسعه و بودجه سالانه و ارائه نکات مثبت، منفی و پیشنهاد نحوه اصلاح آن و تقدیم گزارش به مجلس جهت قرائت می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403