40 واحد مسکن همزمان با سراسر کشور به مددجویان بهزیستی زنجان واگذار شد


40 واحد مسکن همزمان با سراسر کشور به مددجویان بهزیستی زنجان واگذار شد

زنجان - ایرنا - همزمان با نهمین روز از دهه فجر، در آیین واگذاری همزمان 2 هزارو 381 واحد مسکن مددجویی به معلولین و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، 40 واحد مسکن نیز به مددجویان بهزیستی زنجان واگذار شد.

محمد محمدی قیداری روز سه شنبه در این مراسم که از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور دکتر قبادی دانا، معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، افزود: در سال جاری ۱۱۳ واحد مسکن و از دهه فجر سال ۹۷تا ۹۸ نیز ۱۷۶ واحد مسکونی به خانوارهای تحت پوشش فاقد مسکن استان زنجان واگذار شده که ۹۶ واحد مسکونی در سطح شهرستان ها و ۱۹۳ واحد در سطح روستاها بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای احداث ۴۰ واحد مسکن، یک میلیارد و ۱۴۵ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و نزدیک به یک میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است، اضافه کرد : ۹ واحد در شهرستان زنجان، ۲۴ واحد در شهرستان خدابنده، ۲ واحد در شهرستان طارم، سه واحد در شهرستان ماهنشان و ۲ واحد در شهرستان ابهر به مددجویان واجد شرایط واگذار شد.

محمدی با بیان اینکه تامین مسکن برای خانوارهای دارای ۲ معلول و بیشتر، اولویت اصلی بهزیستی است، تاکید کرد: در مناطق روستایی استان نیز ۲۵۰ خانوار دارای ۲ معلول و بیشتر شناسایی شده که ۱۵۳ مورد قرارداد احداث مسکن برای آنان منعقد شده است و ساخت ۱۴۰ واحد مسکونی در مرحله پایان کار قرار دارد.

وی در خصوص تامین ودیعه مسکن به مددجویان تحت پوشش با بیان اینکه استان زنجان توانسته با معرفی ۵۷ خانوار به این صندوق و اختصاص تسهیلات قرض الحسنه به ۳۲ خانوار رتبه اول را کسب کند، اظهار داشت: روند پرداخت، طبق لیست ارسالی ادامه دارد و سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه صندوق امداد ولایت پرداخت شده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: به موجب ماده ۱۹ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و مددجویان دارای پرونده تحت پوشش بهزیستی از پرداخت هزینه‌ های صدور پروانه ساختمانی، عوارض نوسازی و همچنین حق انشعابات آب، برق، گاز و دفع فاضلاب منطبق با الگوی مسکن مصوب معاف می شوند که از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۸۵ نفر از مددجویان بهزیستی استان زنجان از انشعابات رایگان آب، برق، گاز و عوارض شهرداری بهره مند شده اند.

به گفته وی، در زمان حاضر ۱۵ هزارو ۷۳ نفر از افراد تحت پوشش مستمری بگیر هستند و سایر افراد نیز از دیگر خدمات حمایتی بهزیستی بهره مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط