تحریم‌ها بهترین فرصت‌ها را برای ایران به ارمغان آورد


تحریم‌ها بهترین فرصت‌ها را برای ایران به ارمغان آورد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: امروز ایران اسلامی عزت دارد و تحریم‌های دشمن بهترین فرصت‌ ها را برای ما به ارمغان آورده است، به طوری که امروز پالایشگاه های پیشرفته ای داریم.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امروز (سه شنبه_۲۱ بهمن) در مراسم نمادین استخدام ۴۰۰ نیروی انسانی در شرکت پالایش نفت اصفهان، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن اوصاف همراهان واقعی پیامبر اسلام (ص) را بیان می کند که این افراد چند صفت دارند که در تورات و انجیل هم این صفات را بیان کرده ایم. این افراد با کفار شدت رفتار دارند، اما با مومنان با دوستی و محبت رفتار می کنند.

وی افزود: خصلت مومنان این است که اهل نماز و رکوع و سجود هستند و تنها رضایت خدا را در امور مدنظر دارند. مهم تعهد با خدا است و شما نیروهای جوان شرکت نفت، امروز متعهد شده اید که برای خدا و خدمت به مردم کار کنید.

امام جمعه اصفهان گفت: خداوند امت پیامبر اسلام (ص) را به گونه ای توصیف کرده که مانند یک نهال تازه هستند و با سرعت رشد می کنند که این رشد فرد مومن، کفار را خشمگین می کند. مومنان خدا فقط به خدا تکیه می کنند و باعث عصبانیت کفار می شوند.

وی تصریح کرد: این اوصاف به انقلاب اسلامی ایران شبیه است که سبب عصبانیت غرب و آمریکا شد. هرچه انسان رشد علمی کند بهتر می توان او را هدایت کرد. حضرت نوح ۹۵۰ سال فقط پیامبر بود و عمرش بسیار بیشتر بود و در کشتی خود از هر جفت موجودات یکی قرار داد. حضرت نوح (ع) می فرماید که من شب و روز مردم را به خدا دعوت کردم، اما آنان دستشان را در گوششان می کردند تا نفهمند.

طباطبایی نژاد ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) در حجه الوداع ۱۲۰ هزار نفر همراه خود داشت که نشان می دهد در زمان پیامبر اسلام (ص) مردم بیشتر از زمان حضرت نوح رشد کرده بودند.

وی گفت: مطمئن باشید، انقلاب اسلامی روز به روز در حال رشد است و آمریکا هیچ غلطی نمی کند. قصد آنان براندازی حکومت اسلامی است که موفق نمی شوند، چراکه روی پای خودمان ایستاده ایم و از تحریم های دشمن بهترین فرصت ها نصیب ما شده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: امروز بنزین خود را تولید می کنیم و در کل هر دستاوردی با سختی به دست می آید. خصومت های دشمن، ایران را قوی تر کرده و سبب شده امورات خود را بهتر پیش ببریم. بنابراین باید روز به روز قوی تر شویم و امروز پالایشگاه های پیشرفته ایران را کشورهای عربی منطقه مانند عربستان ندارند.

امام جمعه اصفهان افزود: امروز کشورهای عربی وابسته به آمریکا هستند و حتی جرات ندارند یک اسلحه سبک به فلسطینی ها بدهند. فقط باید مطیع خدا باشیم و از مقام معظم رهبری که ما را به خداجویی دعوت و راهنمایی می کنند، پیروی کنیم.

طباطبایی نژاد گفت: امروز انقلاب اسلامی برای ما عزت به ارمغان آورده است. ترامپ خطاب به عربستانی ها گفت «اگر یک هفته من از شما حمایت نکنم از بین می روید». این اگر ذلت نیست پس چیست؟ رضا شاه که شاه ایران بود، با ذلت به جزیره موریس تبعید کردند. پس باید قدر این انقلاب را بدانیم که استقلال را برای ایران به ارمغان آورد. ما که حتی توانایی تولید یک گلوله را نداشتیم امروز موشک هایی می سازیم که آمریکایی ها از آن هراس دارند.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل فرمودند انقلاب ما نوری است که تشعشع آن جهان را می گیرد. امروز با تمام مشکلاتی که از اول انقلاب داشتیم یک قدم هم در پیشرفت کشور عقب نرفته ایم. جنگ و تحریم دشمن نتوانست ایران را از پا در بیاورد.

امام جمعه اصفهان گفت: شما جوانان تازه استخدام شده باید تلاش کنید تا ایران کاملا در فرآورده های نفتی بی نیاز شود و از کارشکنی های دشمن ترسی در دل خود راه ندهید. همان گونه که امام راحل از دشمن ترسی به خود راه نمی داد.

به گزارش ایسنا، شرکت پالایش نفت اصفهان به طور رسمی در سال ۱۳۵۸ افتتاح شد که در آن زمان ظرفیت تولید روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت را داشت و اکنون این ظرفیت به ۳۷۵ هزار بشکه نفت در روز رسیده است. این شرکت ۳۰ هزار فرآورده مختلف نفتی را تولید می کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟