حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی از اول اسفندماه در کرمان اجرایی می‌شود


حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی از اول اسفندماه در کرمان اجرایی می‌شود

کرمان - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: صدور دفترچه درمانی از اول اسفندماه سال‌ 1399 در تمامی شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی استان متوقف خواهد شد و تمامی افراد تحت پوشش این سازمان می‌توانند با ارائه کارت ملی و شناسنامه به صورت الکترونیکی نسخه خود را دریافت کنند.

به گزارش ایرنا ، علی حسینی محمدآبادی روز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه سامانه نسخه الکترونیک و طرح ۳۰۷۰ سازمان تامین اجتماعی تسریع کننده در ارائه خدمات است افزود: از اول اسفند سال جاری دفترچه‌های فیزیکی حذف خواهند شد و مردم می‌توانند با در دست داشتن کارت شناسایی خود و ارائه کد ملی از خدمات تامین اجتماعی بدون ارائه دفترچه فیزیکی بهره‌مند شوند.

وی گفت: در طرح "۳۰۷۰" تا پایان بهمن ماه تعداد خدمات غیرحضوری به ۳۰ مورد می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۷۰ میلیون مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی حذف شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: تاکنون در استان کرمان ۲۲ نوع خدمت سازمان تامین اجتماعی غیرحضوری اجرا شده است

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند افزود: سازمان تامین اجتماعی به منظور توسعه و تامین؛ تعهدات متعدد و متنوعی را به جامعه هدف و افراد تحت پوشش ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۵۱۷ نفر در استان کرمان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند گفت: ۵۲هزار ۳۰۰ کارگاه فعال در سطح استان وجود دارد که بالغ بر ۳۴۸ هزار نفر بیمه شده اصلی در این کارگاه‌ها مشغول به کار هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه بالغ بر سه میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار مستمربگیر سازمان تامین اجتماعی هستند تصریح کرد: ۱۲۵هزارمستمربگیر تامین اجتماعی در استان کرمان وجود دارد که ماهیانه ۴۰۰میلیارد تومان در این زمینه پرداخت می شود.

حسینی محمدآبادی تصریح کرد:١۵٠ هزار نفر بیمه‌شده توافقی تحت عنوان مشاغل آزاد و اختیاری، رانندگان، کارگران ساختمانی وزنان خانه‌دار از خدمات تامین اجتماعی استان کرمان بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه ضریب پشتیبانی بیمه تامین اجتماعی استان کرمان ۵.۵ درصد است یعنی به ازای هر پنج نفر پرداختی یک نفر از تامین اجتماعی مستمر بگیر داریم گفت: در دهه ماهه امسال تعداد بیمه شدگان اصلی استان کرمان ۲.۸ درصد رشد داشته است که این مهم نشان از تعداد ایجاد اشتغال در استان است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه فهمیدن نداشت