چهار پروژه گاز رسانی و آبرسانی در سروآباد افتتاح شد


چهار پروژه گاز رسانی و آبرسانی در سروآباد افتتاح شد

سنندج - ایرنا - چهار پروژه گازرسانی و آبرسانی در گرامیداشت دهه مبارک فجر در سروآباد با حضور مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، روز سه‌شنبه همزمان با دهمین روز از دهه مبارک فجر، ۲ پروژه گازرسانی، یک پروژه آبرسانی به روستای حسین آباد بخش مرکزی و یک پروژه کشاورزی با حضور معاون امور اقتصادی استانداری کردستان، مدیرکل شرکت گاز استان کردستان، فرماندار سروآباد و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی با اعتباری بیش از ۷۵ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در حاشیه افتتاح گاز رسانی به ۲ روستای بخش هورامان اظهار داشت: امروز در گرامیداشت چهل و دمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پروژه گاز رسانی به روستاهای کلجی و نوین در منطقه هورامان افتتاح می شود.

احمد فعله گری افزود: پروژه گاز رسانی به این ۲ روستای دور افتاده منطقه هورامان امسال آغاز شد و تمام کارهای مربوط به برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار و اتمام آن در طول سالجاری انجام شد و با تلاش شبانه روزی مجموعه شرکت گاز موفق شدیم این ۲ پروژه را در کمتر از ۱۱ ماه به سرانجام برسانیم.

وی یادآور شد: برای این ۲ پروژه اعتباری بیش از ۳۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت گاز هزینه شده است و بیش از ۳۰۰ خانوار در این ۲ روستا از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

چهار پروژه گاز رسانی و آبرسانی در سروآباد افتتاح شد

وی اضافه کرد: در شهرستان سروآباد ۷۳ روستا قابلیت گاز رسانی دارند که تاکنون ۶۸ روستای آن از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند و سه روستای دیگر این شهرستان ( دیوزناو،‌ جولانده و ناو) در دست اجرا است که در صورت مساعد بودن آب و هوا تلاش خواهیم کرد تا پایان سال این سه روستا را نیز به شبکه گاز متصل کنیم.

مدیر کل شرکت گاز استان کردستان افزود: هم اکنون ضریب نفوذ گاز روستایی در شهرستان سروآباد ۹۸ درصد و ضریب نفوذ گاز شهری در این شهرستان ۱۰۰ درصد است و تنها ۲ روستای دیگر ( زوم و عباس آباد) باقی می مانند که جمعیت این ۲ روستا ۳۵ خانوار است اما باتوجه به اینکه قرار است این شهرستان به یک شهرستان سبز در بحث گاز رسانی تبدیل شود سال آینده نیز این ۲ روستا را به شبکه گاز متصل خواهیم کرد.

فعله گری گفت: امسال در گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۲۲۰ پروژه گاز رسانی با اجرای ۶۰۰ هزار متر شبکه گذاری در بخش روستایی،‌ شهری و صنعتی در سطح استان کردستان با اعتبار ۹۵۰ میلیارد ریال افتتاح و ۲ هزار و ۹۸۳ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

مدیر شرکت آب و فاضلاب سروآباد نیز در بهره برداری از پروژه آبرسانی به روستای حسین آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد اظهار داشت: این روستا به عنوان دروازه ورود به منطقه هورامان یکی از روستاهای استراتژیک و مهم است که با مشکل کم آبی روبرو بود و در سال های گذشته رفع مشکل کم آبی این روستا به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته بود.

فاتح خلاق افزود: پروژه آبرسانی به روستای حسین آباد شامل حفاری یک چاه به اضافه ۵۰ متر گالری، احداث یک ایستگاه پمپاژ و برق رسانی به آن و خط انتقال آن به طول ۲ هزار و ۳۰۰ متر و یک مخزن ۵۰۰ متر مکعبی است.

چهار پروژه گاز رسانی و آبرسانی در سروآباد افتتاح شد

وی یادآور شد:‌ برای اتمام این پروژه ۴۵۰ متر لوله گذاری شبکه انجام شده و ۴۹۰ کنتور آب نصب و راه اندازی شده و در مجموع ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد هم در در بهره برداری از آبیاری قطره ای و بارانی در باغ محمودآباد شیخ عثمان اظهار داشت: پروژه آبیاری تحت فشار باغ محمودآباد شیخ عثمان یکی از پروژه های مهم جهاد کشاورزی است که در گرامیداشت دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

اسماعیل منوچهری افزود: این پروژه شامل ۶۵ هکتار که ۴۰ هکتار آن بارانی و ۲۵ هکتار آبیاری قطره ای است و ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است که هشت میلیارد ریال از محل تسهیلات بلاعوض سازمان جهاد کشاورزی و چهار میلیارد ریال آن از محل آورده خود متقاضی تامین شده است.

شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان سروآباد و بازگشایی بازارچه مله خورد از دیگر برنامه های معاون امور اقتصادی و سایر مسوولان استانی در سفر به شهرستان سروآباد بود.

در گرامیداشت برنامه های دهه فجر بیش از ۱۲۰ برنامه مختلف و پروژه در سطح شهرستان با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

از ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی تا ۲۲ بهمن ماه ۵۷ که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید دهه فجر نامگذاری شده و این ایام هر سال جشن گرفته می شود و امسال چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید