انقلاب اسلامی به رغم تحریم ها به اقتدار و دستاوردهای عظیمی دست یافت


انقلاب اسلامی به رغم تحریم ها به اقتدار و دستاوردهای عظیمی دست یافت

رشت – ایرنا – رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: انقلاب اسلامی به رغم تحریم ها از دستاوردهای عظیمی برخوردار است که برای دنیا باورکردنی نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حسینی بوشهری شامگاه سه شنبه در مراسم شب سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مسجد امام رضا (ع) رشت که به صورت زنده از شبکه سیمای استانی گیلان پخش می شد با اشاره به شیوع کرونا و بیمار کووید ۱۹ و موفقیت ایران برای غلبه بر این بیماری خاطر نشان کرد: ایران از چند جایگاه برای ساخت واکسن اقدام کرده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: ایران اسلامی در بخش های مختلف از جمله پزشکی، فناوری نانو، سلول های بنیادی و فناوری هسته ای دستاوردهای غیر قابل انکاری بدست آورده است که برای دشمنان این ملت و نظام غیر قابل هضم و سنگین است.

وی اظهار داشت: متاسفانه برخی از مشکلات روزمره زندگی مردم و تبلیغات دشمن این دستاوردها را تحت شعاع قرار داده و برای مردم خیلی روشن و تبیین نشده و محسوس نیست که کجا بودیم و امروز به کجا رسیده ایم.

آیت الله حسینی بوشهری اضافه کرد: امروز در درون درگیر یک سلسله مسائل روزمره شده ایم چنانکه گاه موجب شده عظمت انقلاب و رهبری و عزتی که در پرتو اسلام، قرآن و معنویت حاصل شده را کمتر می بینم.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ۲۲ بهمن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: ماهیت انقلاب اسلامی از نظر افراد و گروه ها اختصاص به فرد خاصی ندارد، زن، مرد، کودک، دانشگاهی، سرباز، نیروی هوایی، ارتش و همه اقشار در این انقلاب و لحظه لحظه پس از آن حضور داشته و دارند از اینرو ماهیت انقلاب ۱۰۰ درصد مردمی است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ظلم ستیز و ذلت ناپذیر بوده و است، بیان داشت: شعارهای انقلاب اسلامی نیز روشن بود، ما به دنبال استقلال بودیم تا ملت در این دنیا روی پای خود ایستاده و آن چه می خواهد آن را بیان کرده و محقق سازد.

وی با اشاره به همدلی اقشار مختلف مردم در مبارزه با ویروس کرونا و کمک مرم در طرح مواسات و کمک های مومنانه اظهار داشت: در دوران کرونا روحانیون لباس سخنوری و نصحیت را کنار گذاشته و مانند پرستاران، خدمتگزار بیماران در بیمارستان ها شده و قشرهای مختلف در جریان طرح مواسات به نیازمندان کمک کردند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل بیان داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب با تمام وجود خدا و راهی که برای رسیدن به هدف و مقصد انتخاب کرده بود، باور داشت، علاوه بر این به قوم و امتش نیز ایمان و باور داشت.

وی با بیان اینکه امام راحل معتقد بود که در سایه عنایات الهی، هدف، مقصد و سایه استقامت مردم به پیروزی می رسد، اضافه کرد: تقوا عامل پیروزی انقلاب اسلامی و پایداری این پیروزی و نیز استمرار حرکت انقلابی نیز در سایه تقوا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری