معاون رئیس جمهوری: ایران از قطب‌های موثر در ادبیات سیاسی جهان است


معاون رئیس جمهوری: ایران از قطب‌های موثر در ادبیات سیاسی جهان است

شیراز- ایرنا- معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: موفقیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی تاکنون سبب شد که امروز جمهوری اسلامی ایران در ادبیات سیاسی جهان به یکی از قطب‌های تاثیرگذار تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری، چهارشنبه در آیین گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که با حضور خودرویی و موتوری شهروندان در شیراز برگزار شد افزود: بررسی موقعیت، شرایط و ضعیت کشور ایران پیش از پیروزی انقلاب و پس از پیروزی انقلاب منجر به روشنگری در نسل جوان کشورمان خواهد شد.
وی ادامه داد: آموزه‌های دینی، سیره عملی امام راحل (ره) و فرامین رهبر معظم انقلاب موجب شد انقلاب اسلامی امروز و پس از ۴۲ سال به این جایگاه تاثیرگذار در معادلات جهانی دست یابد.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری تصریح کرد: تا قبل از پیروی انقلاب و در نظام سلطنتی، مردم هیچ جایگاه و نقشی در تصمیم گیری‌های سیاسی نداشتند و چنانچه انتخاباتی هم در آن دوران برگزار می‌شد، آن انتخابات فرمایشی و در اصل انتصابات بود و رای مردم تاثیری نداشت.
امیری گفت: هیچ نظام سیاسی را نمی‌توان نام برد که در نخستین سال استقرارش اقدام به برگزاری انتخابات کند، اما در جمهوری اسلامی و پس از پیروزی انقلاب این اتفاق روی داد و رای و نظر مردم به عنوان اصلی‌ترین ملاک عمل در تصمیم‌گیری‌ها دیده شد.
وی، استقلال سیاسی، آزادی و دموکراسی دینی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم که ادبیات سیاسی جهان دچار تحول شد و جهان سیاسی از دو قطبی بودن خارج گردید و انقلاب اسلامی خود را به عنوان یکی از قطب‌های سیاسی به جهان معرفی کرد.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری، با اشاره به خروج آمریکا از توافق بین‌المللی برجام تصریح کرد: تصور عده‌ای این بود خروج آمریکا از برجام، اقتصاد کشورمان را دچار آسیب و لطمه شدید خواهد کرد اما توصیه‌ها و فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به اقتصاد مقاومتی و تعیین سیاست‌های کلی آن از سوی معظم‌له موجب شد کمترین آسیب‌ها از این ناحیه به کشور وارد شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری، تداوم روند پیشرفت و توسعه کشور در تمام ابعاد و زمینه‌ها را در گرو وحدت و تقویت همدلی دانست و افزود: از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی که می‌توان به ان اشاره کرد امنیت در ابعاد مختلف است که مهم مدیون کوشش‌ها و مجاهدت‌های نیروهای مسلح، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی است که توان کشور در این زمینه نسبت به قبل از انقلاب به مراتب ارتقاء یافته است.
امیری تصریح کرد: در سال‌های نخست فعالیت دولت تدبیر و امید، گام‌های بلند و موثری در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی برداشته شد و رشد قابل توجهی هم حاصل شد اما در ادامه با اقدامات نابخرادانه رئیس جمهوری پیشین آمریکا و خروج از توافق برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه و همه جانبه علیه کشورمان، مشکلات مختلفی را برای کشور ایجاد کرد.
او ادامه داد: با وجود تمام تحریم‌ها و جنگ اقتصادی که دشمنان بر علیه کشورمان به راه انداخت، اما شاهد بودیم که طی سال‌های گذشته فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای در کشور متوقف نشد و هر هفته شاهده افتتاح طرح‌های بزرگ و تاثیرگذار در کشور هستیم.

جهت حرکت کشور در سایه جمهوری اسلامی رو به تکامل است
استاندار فارس نیز گفت: جهت و مسیر حرکت کشور در سایه جمهوری اسلامی رو به تکامل و پیشرفت است.
عنایت‌الله رحیمی افزود: با توجه به اهدافی که مبتنی بر فطرت پاک انسانی و اسلامی است فراگیری این انقلاب قطعی است و روز به روز اهداف خود در زمینه‌های مختلف دست می‌یابد.
وی، با اشاره به تداوم دشمنی دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون ادامه داد: همین دشمنان بودند که گفتند جمهوری اسلامی نمی‌تواند چهل سالگی خود را جشن بگیرد اما به کوری چشم همه آنها می‌بینیم که امروز جشن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد و مسیر پیشرفت و تعالی در زیر سایه رهبری و ارشادهای رهبر معظم انقلاب و مقاومت ملت بزرگ ایران ادامه خواهد یافت.

در این آیین، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و شمار دیگری از مسئولان همگام با اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

انتظار می‌رفت با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا و دعوتهای صورت گرفته مبنی بر برگزاری خودرویی و مجازی آیین ۲۲ بهمن، سخنرانی معاون پارلمانی رئیس جمهوری از شبکه استانی صداوسیما به صورت زنده پخش شود که چنین نشد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بوعلی: تبیین هنرمندانه کار جهادی تاثیرگذار است