اظهار امیدواری سفیر ایران برای توسعه روابط تهران و سئول


اظهار امیدواری سفیر ایران برای توسعه روابط تهران و سئول

تهران- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبیگفت: با وجود محدودیت‌ها و مشکلات اخیر در روابط ایران و کره جنوبی، امیدواریم همزمانی آغاز چهل و سومین سال انقلاب اسلامی با سال جدید کره ای (لونار)، همراه با گسترش مناسبات دو کشور در حوزه های مختلف باشد.

به گزارش ایرنا از سفارت ایران در سئول، «سعید بادامچی شبستری» روز چهارشنبه در پیامی به مناسبت فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، افزود: جمهوری اسلامی ایران، اکنون با برخورداری از موقعیت راهبردی جغرافیایی و منابع عظیم طبیعی و نیروی انسانی و بازار بزرگ، از ظرفیت بکر و عظیمی‌برای توسعه و گسترش همکاری ­های اقتصادی و تجاری در همه عرصه ­ها با تمامی‌کشورها برخوردار است.

وی افزود: چهل و دو سال پیش در چنین ایامی، یکی از مردمی‌ترین انقلاب‌های قرن بیستم به پیروزی رسید و موفق شد به پشتوانه نقش و حضور مردم در عرصه اجتماعی و سیاسی به رهبری امام خمینی (ره)، رژیم سلطنتی مستبد و وابسته به بیگانه را از صحنه سیاسی ایران حذف کند و نظامی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی را برای جامعه ایران به ارمغان آورد.

شبستری با تبریک فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌ که در دوران جنگ سرد داعیه دار استقلال خواهی و سپس عدم وابستگی به بلوک شرق و یا غرب بود افزود: ایران به عنوان صاحب یکی از کهن ترین تمدن‌های بشری در طول تاریخ، در بیش از چهار دهه گذشته با وجود توطئه‌ها و موانع ایجاد شده از سوی دشمنان به واسطه جنگ تحمیلی و تحریم و تروریسم اقتصادی و فشار حداکثری، دستاوردهای علمی، اقتصادی و فناوری فراوانی را بدست آورده است.

وی ادامه داد: اکنون، این دستاوردها در عرصه خودکفایی محصولات کشاورزی، تولیدات صنعتی، فناوری نانو، انرژی صلح آمیز هسته ای و دیگر حوزه‌ها تبلور یافته و آمار و ارقام مؤسسات معتبر بین المللی، حکایت از پیشرفت و توسعه همه جانبه ایران به خصوص در عرصه علمی و فناوری دارد.

سفیر ایران در کره جنوبی افزود: ایران با نقشی بی بدیل در تامین ثبات و امنیت منطقه و جهان و جانفشانی قهرمانانه در طول ۸ سال دفاع مقدس و همچنین در صف مقدم مبارزه با پدید­ه ­های شوم تروریسم، افراط ­گرایی و قاچاق مواد مخدر، بهای سنگین پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: ایران ضمن احترام به تمامی مقررات و پیمان‌های خویش، با مقاومت حداکثری و قهرمانانه و شجاعانه، هیمنه دشمن را در هم کوبیده و به متجاوزان، درسی فراموش نشدنی داده است و ضربه سختی بر سیاست های تروریسم اقتصادی دشمنان وارد کرده است. جا دارد در این راستا، یاد تمامی‌شهدا و جانبازانی که جان خویش را در راه تأمین صلح و امنیت و اعتلای کشور در تمامی زمینه‌ها و بالاخص دفاعی، امنیتی و علمی و همچنین مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در منطقه نمودند، گرامی‌بداریم.

شبستری در پایان خاطره قهرمان ملی و فراملی مبارزه با تروریسم و افراط ­گرایی، سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همه شهدایی که جان خود را در این ‌راه فدای تامین صلح و امنیت در منطقه و جهان کردند، گرامی‌ داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !