تعداد بیماران کرونایی بستری در گلستان روبه افزایش است


تعداد بیماران کرونایی بستری در گلستان روبه افزایش است

گنبدکاووس - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با گلایه از ساده‌انگاری‌ مردم برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا، از افزایش روزانه شمار بستری شدگان این ویروس به حدود 80 نفر خبر داد.

سراج‌الدین عارف‌نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شمار بستری‌شدگان مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی گلستان روزانه به ۸۰ نفر رسیده در حالی که در سه ماه گذشته به طور میانگین این رقم بین ۴۰ تا ۴۵ نفر بود.

وی بابیان اینکه اکنون نمودار بیماران بستری کرونا در مراکز درمانی گلستان بین ۵۰ تا ۸۰ نفر در روز در نوسان است، افزود: حساسیت عمومی برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در استان کاهش یافته است.

دکتر عارف نیا اضافه کرد: با وجود اینکه هشدارهای رعایت شیوه ‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا به صورت مستمر از طریق رسانه ها به مردم اطلاع رسانی می‌شود اما عادی انگاری آفت شیوع دوباره کرونا در کشور و استان گلستان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان به آغاز طرح ملی واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در کشور نیز اشاره کرد و گفت: تا زمان واکسیناسیون عمومی حداقل ۱۰ ماه زمان لازم است بنابراین افراد باید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در این مدت ادامه دهند.

دکتر عارف نیا افزود: هم اکنون وضعیت شیوع کرونا در شهرهای گلستان زرد و نارنجی است و اندکی غفلت می تواند وضعیت قرمز را در استان گسترش دهد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

50 درصد منازل مسکونی گلیداغ مراوه‌تپه غیرمقاوم است