یک‌ میلیون و 443 تن انواع کالای غیرنفتی از استان مرکزی صادر شد


یک‌ میلیون و 443 تن انواع کالای غیرنفتی از استان مرکزی صادر شد

اراک - ایرنا - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: یک‌ میلیون و 443 تن انواع کالای غیرنفتی امسال از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد.

«جعفر اصغری» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارزش کالاهای صادراتی استان مرکزی بیش از ۷۱۰ میلیون دلار است و اغلب محموله‌های ارسالی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و ترکیه بوده است.

وی اظهار داشت: فرآورده‌های پتروشیمی، شمش آلومینیوم، آب‌میوه‌، مواد شیمیایی، انواع شیشه، مصنوعات ریخته‌گری، الیاف پلی‌استر، میلگرد آجدار، گل و گیاه، پلی‌اتیلن و لبنیات از مهمترین کالاهای صادراتی استان مرکزی در سال جاری بوده‌ است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: ۶ هزار و ۵۳۷ سفارش صادراتی امسال در این استان ثبت شده که تاکنون پنج هزار و ۹۹۱ مورد معادل ۹۱ درصد عملیاتی شده است.

اصغری ادامه داد: ۹۹۹ میلیون دلار صادرات کالاهای غیرنفتی با توجه به ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی برای این استان در سال جاری هدفگذاری شد که با وجود ثبت سفارش‌های انجام شده تحقق آن دور از انتظار نیست.

وی گفت: با توجه به تنوع تولید، خدمات و معادن مختلف در استان مرکزی، صادرات در حوزه‌های معدن و صنایع معدنی، کشاورزی و صنایع غذایی، فرش و صنایع دستی، لبنیات و خدمات فنی و مهندسی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به این استان تکلیف و سهم آن نیز مشخص شده است.

۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند که بیش از ۱۵۰ واحد آن فعالیت صادراتی دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟