شمار بستری شدگان کرونا در شاهین‌دژ افزایش یافت


شمار بستری شدگان کرونا در شاهین‌دژ افزایش یافت

مهاباد- ایرنا- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا، وضعیت مقابله با کرونا را در این شهرستان از حالت آبی به زرد تغییر داده است.

امین قلندرزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون ۶ نفر در بخش ایزوله بیمارستان شهید راثی این شهرستان بستری هستند که چهار نفر از آنان در بخش و ۲ نفر نیز در آی سی یو تحت مراقبت قرار دارند.

وی با بیان اینکه آمار بستری شدگان ۲ برابر هفته گذشته است، ادامه داد: با توجه به کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و افزایش تجمع‌های مردمی، این شهرستان دوباره در وضعیت زرد اپیدمی کرونا قرار گرفت.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ با بیان اینکه تاکنون ۱۰۱ نفر در این شهرستان براثر این بیماری فوت کرده اند، اظهار داشت: قرار گرفتن این شهرستان در وضعیت زرد کرونا، به معنای بازگشت مجدد محدودیت‌های متناسب با شرایط شهرهای زرد و حتی در برخی موارد مشابه حالت نارنجی است.

قلندرزاده تاکید کرد: شهروندان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و خودداری از حضور در تجمع‌ها و دورهمی‌های پرخطر خانوادگی و فامیلی، کمک کنند تا از وضعیت زرد کرونا عبور کنیم.

وی اضافه کرد: عادی انگاری در شرایط فعلی و کم توجهی به موضوع مهم رعایت پروتکل های بهداشتی احتمال بروز پیک چهارم شیوع ویروس کرونا را افزایش خواهد داد که نتیجه آن افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ و همچنین مرگ و میر ناشی از آن است.

شاهین‌دژ با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است؛ این شهرستان از جمله نخستین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی بود که شیوع بیماری کرونا در آن تثبیت شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام