هشدار شبکه بهداشت و درمان آستارا نسبت به شیوع کرونا در بازار ساحلی


هشدار شبکه بهداشت و درمان آستارا نسبت به شیوع کرونا در بازار ساحلی

آستارا - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا با اشاره به افزایش حضور شهروندان و گردشگران در بازار ساحلی برای خریدهای نوروزی، نسبت به خطر شیوع کرونا هشدار داد و بازاریان و مردم را به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توصیه کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرید بصیری مقدم روز جمعه در بازدید از بازار ساحلی آستارا بیان کرد: میزان استفاده از ماسک در بازار کاهش یافته و استمرار این وضعیت، زمینه ساز بحران جدی کرونا خواهد بود.

وی بیان کرد: با توجه به سرپوشیده بودن بازار ساحلی خطر شیوع کرونا در آن وجود دارد و بی ‌پروایی و استفاده نکردن از ماسک در مکان ‌های عمومی، نوعی بی ‌احترامی به سلامت اجتماعی است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: بالاترین زمینه انتقال بیماری کرونا از طریق قطرات تنفسی است و ماسک، بهترین وسیله دفاعی در مقابل انتشار کرونا محسوب می ‌شود.

بصیری مقدم بیان کرد: با توجه به مدیریت بیماری کرونا در وضعیت زرد به سر می بریم اما وضعیت بسیار شکننده است و مراقبان سلامت و بهورزان مراکز و خانه های بهداشت هوشیار باشند تا در کنترل ویروس موفق باشیم.

وی افزود: نسخه نویسی در مراکز بهداشتی بصورت الکترونیکی است و صرفه جویی در مصرف کاغذ و دسترسی آسان بیماران جهت دریافت خدمات در داروخانه ها و مراکز آزمایشگاهی از مزایای آن است.

بازار سرپوشیده آستارا در حاشیه دریای خزر با حدود هزار و ۵۰۰ غرفه از مناطق گردشگرپذیر این شهرستان است و شیوع ویروس کرونا در دنیا خسارات جانی و مالی بر جا گذاشته و بهترین راهکار مقابله با آن، رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی است.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.




درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان