سیاست قطعی نظام در مورد برجام را رهبر معظم انقلاب بیان کردند


سیاست قطعی نظام در مورد برجام را رهبر معظم انقلاب بیان کردند

کرج-ایرنا-نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج گفت: سیاست قطعی نظام در خصوص برجام را رهبر معظم انقلاب بیان کردند که باید تمام تحریم‌ها توسّط آمریکا لغو و بعد توسط ایران راستی آزمایی و سپس برگشت ایران به تعهّدات برجامی صورت می گیرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی دفتر امام جمعه کرج ، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با تاکید بر اینکه بازگشت به برجام وقتی است که تحریم‌ها برداشته و خسارات وارده جبران شود افزود: برداشتن تحریم‌ها و راستی آزمائی را نمی توان به صورت سریع انجام داد به همین منظور آقایان مواظب باشید، چرا که این رئیس‌جمهور(جو بایدن) با قبلی فرقی ندارد.

وی اضافه کرد: القاء مکرر این مطلب که تخلفات مربوط به قبلی‌ها بود هزمینه‌ای برای شخص جدید فراهم نمی‌کند چرا که هردوی آنها و سیاستمدارانشان نابودی کشور را می‌خواهند.

حسینی همدانی در ادامه سفرهای سران قوا به کشورها را حائز اهمیت دانست و با تاکید بر عدم توجه به حواشی و سوء استفاده‌ها، بیان داشت: این سفرها موجب تقویت منطقه‌ای و یا از بین رفتن فتنه در منطقه می‌شود، ایران باید در تقویت دیپلماسی قضائی و دیپلماسی اقتصادی فعالتر عمل کند.

وی با اشاره به حضور پرشکوه و حماسی مردم ایران به‌خصوص البرزنشینان در راهپیمایی ۲۲ بهمن که به‌صورت خودرویی و موتوری برگزار شد گفت: باید هم از خدای متعال، ملت بزرگ ایران و البرزنشینان و مردم خوب کرج تشکر و به آنها دست‌مریزاد و آفرین بگویم که این شکوه و عظمت را به وجود آوردند.

حسینی همدانی بابیان اینکه حماسه‌ای که در این نوبت با هوشمندی و زمان‌شناسی خلق کردید برگ زرین دیگری بود که بر صفحات کتاب قطور دستاوردهای انقلاب اضافه شد، اظهار داشت: مثل همیشه تمام اقشار مردم با اتحادی دیدنی که در این مراسم نمادین با رعایت دستورات بهداشتی حاضر شدند به دنیا اعلام کردند که انقلاب اسلامی و آرمان‌های او زنده و پیمان و میثاقی که با امام روح‌الله بستند هرگز گسستنی نیست و «گام دوم» انقلاب را باصلابت‌تر و پرشکوه‌تر و بااقتدار بیشتر برداشته و ادامه خواهند داد.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه دنیا این را بداند که ایران قوی است و قوی‌تر هم می‌شود، خاطرنشان ساخت: این قوت فقط به خاطر موشک‌های بالستیک نقطه زن با برد ۲هزار کیلومتر و پیشرفت‌های فراوان در عرصه‌های مختلف نیست، قدرت و قوت ایران از ایمان به خدا، حضور مردم و خون شهیدان بوده و این سیل خروشان معرفت و اقتدار مانعی نداشته و لحظه‌به‌لحظه علی‌رغم میل بدخواهان داخلی و خارجی به اهداف بلندش و ایجاد تمدن نوین اسلامی نزدیک‌تر خواهد شد.

برخی بدنبال تحریف و انحراف خط امام هستند

حسینی همدانی در ادامه با بیان اینکه خط نفوذ، تحریف و انحراف بیکار نمی‌نشینند و هر طور بتوانند سعی می‌کنند تا در صفوف متحد مردم ایجاد اختلال ایجاد کنند، یادآور شد: در این چند هفته محور سخنان بنده درجاهای مختلف مواظبت بر شخصیت امام از تحریف و انحراف بود و اینکه جریان مرموزی از همان اول تلاش کردند خط امام را به نحو دیگری تفسیر کنند که شواهد هم فراوان است.

وی اظهار داشت: اگر شما تمام نوشته‌ها، سخنرانی‌ها و فیلم‌هایی که از امام(ره)را بررسی کنید یک کلمه که بویی از همراهی و همکاری با استکبار و آمریکا بدهد را نمی‌توانید پیدا کنید و در سالیان متمادی راجع به عقب‌نشینی نسبت به آمریکا و استکبار هیچ کلمه‌ای ندارد.

حسینی همدانی افزود: اما گفتند که امام(ره) با شعار مرگ بر شوروی و مرگ بر آمریکا که این شعارها ترک و کنار گذاشته شود موافق بوده است در واقع تحریف کردند، البته مردم ما چون شرارت‌های آمریکا را با تمام وجودشان درک کرده‌اند و روش امام را هم نسبت به آمریکا می‌دانند تا امروز از شعار مرگ بر آمریکا دست برنداشتند.

نماینده ولی فقیه در البرز در ادامه با اشاره به بیانی از رهبر معظم انقلاب در رابطه با تحریف، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند" جریان نفوذ طوری عمل می‌کند که گاهی خودی‌ها آنچه او می‌خواهد را عمل می‌کنند. لذا باید خیلی دقیق مواظبت کرد که ناخواسته در دام نیفتیم".

حسینی همدانی افزود: عدم نام بردن از امام در قطعنامه پایانی راهپیمایی امسال در واقع هشداری است برای همه که اگر بی‌توجهی کنیم نام امام را حذف می‌کنند، پس از آن نیز یک عده که سالیانی است به امام و آرمان‌های او پشت کرده و برخلاف مسیر امام حرکت و داعیه‌دار می‌شوند، پیراهنی را علم تا علی را خانه‌نشین کنند؛ مراقب باشید.

نیروهای ارزشی و ولایی به کسی اهانت نمی‌کنند

حسینی همدانی در ادامه با اشاره به اتفاقات اخیر در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن، افزود: یکی دیگر از آن رفتارهای انحرافی که مدتی است انجام می‌شود که حضرت آقا هم برای بار چندم فرمودند بدزبانی و توهین است که این مسئله هم توسط عده‌ای در راهپیمایی امسال واقع شد که موردقبول نیست.

وی با تأکید بر اینکه حزب‌الله و نیروهای ارزشی و ولایی به تاکید رهبر معظم انقلاب توجه دارند و به کسی اهانت نمی‌کنند، گفت: مکرر خود بنده عرض کردم ما نقد گفتمانی داریم و با نقد شخصیتی کاری نداریم،گفتمان شخص را نقد و باشخصیت طرف کاری نداریم، دیدید که گاهی بنده انتقادات تندی دارم اما توهین نمی‌کنم، در واقع به گفتمان و حرکتی که می‌شود نقد و نهی از منکر می‌کنیم و اگر لازم است از منکر هم جلوگیری و اجازه نمی دهیم که واقع شود و انجام گیرد.

نماینده ولی فقیه در البرز اظهار داشت: زمانی که می‌شود سؤال کرد و انتقاد را رساند، چرا توهین؟ نیروی تربیت‌شده مکتب اهل‌بیت (ع) و مکتب امام(ره) توهین را با توهین جواب نمی‌دهد حتی دیگران توهین هم کنند.

حسینی همدانی افزود: مجلس می‌تواند رئیس‌جمهوری را بخواهد، سؤال و استیضاح کند و حتی رأی به عدم‌کفایت سیاسی نیز بدهد، بارها بیان شد که اهانت و حتی تضعیف رئیس‌جمهوری که تنفیذ رهبر معظم انقلاب را دارد خلاف بوده این کار را نباید انجام داد.

وی ادامه داد: انتقاد کنید و ایراد بگیرید، پیش از این نیز بیان کردم وقتی‌که استیضاح به هر دلیلی صلاح نیست، خوب است برای ثبت در تاریخ که بعدها عده‌ای حرف بی‌ربط نزنند مواردی که لازم است را مجلس در جلسات رسمی سوال و از رئیس‌جمهوری بپرسند تا ثبت شود اگر بناست استیضاح نشود که بهتر است نشود.

امام جمعه کرج گفت: خلاصه کلام این را بدانید که اگر نفوذ و انحراف و تحریف بیاید هم نام امام حذف می‌شود، هم برخلاف موازین به بزرگان و مسوولان رسمی کشور بی‌احترامی و مسائل دیگری نیز به وجود می‌آید.

انقلاب اسلامی به دنبال سلاح هسته‌ای نیست

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه انقلاب اسلامی به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، گفت: گاهی تحریف به آرمانها و اهداف انقلاب برمی‌گردد، یعنی خواسته یا ناخواسته افراد مواردی را مطرح می کنند که با اهداف اصلی انقلاب جور درنمی‌آید و بعد برای دشمنان خوراک درست می‌شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه به‌گزاف صحبت‌هایی گفته نشود خاطر نشان کرد: هدف وسیله ما را توجیه نمی‌کند، اگر رهبر معظم انقلاب فتوا دادند که ایجاد و تولید سلاح هسته‌ای حرام است این را تاکتیکی نگفتند که امروز حرام است و بعد اگر دیدیم گیر افتاده‌ایم آن موقع دیگر حرام نیست،فتوا است، چرا صحبت‌هایی می‌شود که برای نظام هزینه درست می‌شود؟ باید توجه داشته باشید انقلاب ما انقلاب ارزش‌ها بوده و برای پیشبرد اهداف بلندش انقلاب احتیاج به‌دروغ گفتن و عدم شفاف عمل کردن ندارد.

امام جمعه کرج افزود: تمام مسائل انقلاب صریح و شفاف و رهبر معظم انقلاب نیز این را بیان می‌کنند، باید مواظب بود تحریف و انحراف اگر آمد گرفتاری‌هایی را درست می‌کند.

الگوی عملی نسل جوان در جهت تحقق بیانیه «گام دوم»

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به اول ماه رجب ولادت حضرت امام محمدباقر (ع)در سال ۵۷ هجری قمری، بیان داشت: یکی از ضرورت‌ها و اقتضائاتی که در این زمان وجود دارد و در بیانیه با عنوان علم و پژوهش توصیه‌شده، راه ‏انداختن نهضت علمی و تولید علم در کشور که الگوی عملی و متعالی آن روش‌های امام باقر (ع) است.

نماینده ولی فقیه در البرز با تاکید بر جایگاه پرارزش علم و لزوم آموختن علم، اظهار داشت: این سیره‌ حضرت و پدر بزرگوارشان بود که ایجاد انگیزه تا افراد دنبال علم بروند و روایات فراوانی در این باب واردشده است.

حسینی همدانی در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه و انتشار علم و یافته‏ های علمی و تبادل علمی به همراه نقد و نظر از سوی جامعه علمی گفت: وقتی مسیر و هدف، احیای تمدن نوین اسلامی است، به طور قطع باید از تعالیم ثقلین برای تولید علم بهره برد که روش حضرت نیز همین بود.

وی خاطرنشان ساخت: از جنبه‌های دیگر تولید علم که از سیره امام(ع) در بیانیه می‌تواند برای جوانان الهام‌بخش باشد، تولید علم، همراه با تعالی معنوی است که کمال و سعادت انسان را تضمین می‌کند.

افرادی که از رانت مسئولیتی برخلاف موازین عمل می‌کنند، صلاحیت داشتن مسوولیت ندارند

وی در بخش پایانی بیانات خود، بیان داشت: در استان نیز راجع به انتخابات شوراها توجه کامل به حرف‌ها و عملکردها داشته باشید، خوب بررسی کنید، افرادی که از رانت مسوولیتی که داشتند برخلاف موازین، خدماتی را به خانواده و اطرافیان داده‌اند صلاحیت داشتن مسوولیت ندارند.

حسینی همدانی بابیان اینکه با حرف‌های چرب و شیرین و قشنگ و زیبا دوباره مسیر ذهنی شما را تغییر ندهند، خاطرنشان ساخت: مواظب باشید در بحث شوراها در جنگ ادراکی و شناختی کسانی که می‌خواهند بر آن مسند بنشینند نیفتید چراکه به دنبال این هستند که با شیطنت‌ها و زیرکی‌هایی ذهن‌ها را متوجه بعضی از جریانات می‌کنند.

وی در خاتمه با تاکید بر ادامه مسیر اصلاح مسائل استان، گفت: بنده از نزدیک با آنها و تخلفاتی که بعضی از این آقایان می کنند مواجه هستم و شما با انتخابتان می‌توانید مسیر را به صورت کامل بر روی ریل درست برگردانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی