مرحوم جلالی خمینی، مسجد را سنگر تربیت نیروهای انقلابی کرده بود


مرحوم جلالی خمینی، مسجد را سنگر تربیت نیروهای انقلابی کرده بود

حجت‌الاسلام والمسلمین امین گفت: مرحوم آیت‌الله جلالی خمینی پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مسجد را سنگر تبلیغاتی و خدماتی خود قرار داده بود. چنان که مسجد «احمدیه» از مهم‌ترین مساجد در تربیت نیروهای انقلابی و دستگیری از ایتام و نیازمندان است.

حجت الاسلام والمسلمین «علی امین» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه آیت الله «حیدرعلی جلالی خمینی) (که شامگاه 14 بهمن ماه درگذشت) را قبل از پیروزی انقلاب اسلامی می شناخته است، اظهار کرد: سراسر زندگی آن مرحوم وقف نشر معارف اصیل اسلامی و بخش مهم و بزرگی از آن صرف مبارزه با طاغوت و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

این استاد درس خارج فقه افزود: مرحوم آیت الله جلالی خمینی پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسجد را سنگر تبلیغاتی و خدماتی خود قرار داده بود به طوری که مسجد احمدیه از مهم ترین مساجد در تربیت نیروهای انقلابی و دستگیری از ایتام و نیازمندان است.

وی با بیان اینکه مرحوم جلالی خمینی هیچ گاه از حرکت در مسیر ولایت فقیه دور نشد، گفت: ایشان در تمام سخنرانی ها و فعالیت های خود بر تبعیت از ولی فقیه تاکید داشت و مسجد احمدیه، مرکز ترویج انقلابی گری و حرکت در مسیر تحقق آرمان های انقلاب اسلامی است.

امین در ادامه با بیان اینکه آیت الله جلالی خمینی، مسجد احمدیه را به گونه ای مدیریت کرد که از این مسجد می توان به عنوان یک الگو و نمونه در حوزه مسجد تراز اسلامی یاد کرد، یادآور شد: اینکه شخصیتی با وجود سابقه خوب انقلابی و جایگاه رفیع در میان مسئولان نظام، همیشه مسجد را مرکز فعالیت های خود قرار دهد، نشان دهنده وجود معرفت عمیق و اصیل دینی وی است که مرحوم جلالی خمینی در این زمینه ممتاز بود.

وی در پایان با بیان اینکه مراسم بزرکداشت آیت الله جلالی خمینی در روز پنجشنبه، ۲۳ بهمن ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد «حضرت خاتم الانبیاء(ص)» برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این مراسم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با حضور ائمه جماعات مساجد و استادان و طلاب مدارس علمیه تهران برگزار می شود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند