30 هزار و 583 بازرسی از واحدهای صنفی استان مرکزی انجام شد


 30 هزار و 583 بازرسی از واحدهای صنفی استان مرکزی انجام شد

اراک - ایرنا - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 30 هزار و 583 مورد بازرسی به‌منظور مقابله با گرانفروشی و سایر تخلف‌های اقتصادی امسال از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی این استان انجام شد.

«محمدجواد قربانیان» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توزیع و ارایه انواع لوازم خانگی، انواع کالاهای اساسی، الکل، لوازم بهداشتی و نان بیشترین کالاهای دارای تخلف در این بازرسی‌ها گزارش شد.

وی ادامه داد: در جریان بازرسی از واحدهای صنفی، خدماتی و تولیدی استان مرکزی سه هزار و ۲۳۰ پرونده به ارزش ۲۵۶ هزار میلیارد ریال تشکیل و به مراجع تعزیراتی تحویل شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: ۴۰۱ گشت مشترک با اداره کل تعزیرات، ۷۷۹ مورد با دانشگاه علوم پزشکی، ۳۰۲ گشت با اداره اماکن نیروی انتظامی و ۷۵۶ مورد با دیگر نهادهای نظارتی نیز امسال استان انجام شد.

قربانیان گفت: شهروندان استان مرکزی امسال ۶ هزار و ۵۱۰ تماس با ستاد خبری ۱۲۴ داشتند که پنج‌هزار و ۳۶۲ مورد آن به‌صورت تلفنی و بقیه حضوری شکایات خود را مطرح نمودند که در مجموع یک‌هزار و ۶۵۴ مورد متخلف شناخته و به دستگاه‌های مسئول معرفی شدند.

وی شمار پرونده‌های قاچاق کالای استان مرکزی در سال جاری را ۷۳ فقره عنوان کرد و گفت: ارزش پرونده‌های مذکور بیش از ۲۰۹ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

بیش از ۶۰ هزار واحد صنفی زیر نظر ۱۷۲ اتحادیه در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بحران شدید مالی در دانشگاه علوم پزشکی اراک/ صنایع وارد میدان شوند