بودجه 11 هزار و 230 میلیارد ریالی شهرداری اراک تصویب شد


بودجه 11 هزار و 230 میلیارد ریالی شهرداری اراک تصویب شد

اراک - ایرنا - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: بودجه 11 هزار و 230 میلیارد ریالی سال آتی شهرداری اراک به تصویب رسید.

«ایرج رضایی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ شهرداری اراک در ۲ مقطع که ۱۵ بهمن ماه فرصت قانونی آن بود، تهیه و به شورای اسلامی این کلانشهر واصل شد.

وی بیان کرد: بودجه در مرحله اول به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال پیشنهاد شده بود و پس از بررسی و ۵۰ ساعت کار کارشناسی به رقم ۱۱ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال رسید.

این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: بودجه تصویب شده شامل یک هزار و ۴۲۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای جبران کسری حوزه خدمات کارکنان، ۲ هزار و ۴۹۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای اعتبارات هزینه‌ای، هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای (عمرانی) و ۳۰۰ میلیارد ریال برای تعهدات قطعی شده سنواتی است.

رضایی تصریح کرد: بودجه تصویب شده سال ۱۴۰۰ شهرداری اراک نسبت به متمم بودجه امسال ۳۷ و نیم درصد افزایش دارد که در اعتبارات هزینه‌ای با افزایش ۲۷ و نیم درصدی و در اعتبارات عمرانی با افزایش ۴۶ ئ چهار دهم درصدی همراه است.

وی عنوان کرد: بودجه به تصویب رسیده شهرداری ها به موجب بخشنامه بودجه باید در سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور تا پایان اسفندماه بارگذاری و به شهرداری‌ها برای اجرا در سال ۱۴۰۰ ابلاغ شود که امور مربوط به بودجه شهرداری اراک در بهترین زمان انجام شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: ۶۵ و ۸۸ صدم درآمدهای دیده شده سال آتی شهرداری اراک در این بودجه مربوط به عوارض عمومی، ۲ و ۷۴ صدم درصد مربوط به عوارض اختصاصی شهرداری، یک و یک دهم درصد خدمات و درآمدهای موسسات انتفاعی شهرداری، سه و ۶۵ صدم درصد وجوه و اموال شهرداری، ۶ صدم درصد کمک های اعطایی دولت و سازمان های دولتی، هشت و ۶ دهم درصد اعانات، کمک های اهدایی و دارایی ها، ۱۱ و ۹۶ صدم درصد منابع حاصل از واگذاری دارایی مالی و پنج و سه دهم درصد منابع حاصل از واگذاری دارایی مالی است.

رضایی اظهار داشت: هشت و ۲ دهم درصد از کل بودجه هزینه‌ای سال آتی شهرداری اراک برای کالبدی و شهرسازی، ۲۰ درصد برای محیط زیست و خدمات شهری، ۲ و سه دهم درصد برای ایمنی و مدیریت بحران، ۲۵ و چهار دهم درصد برای حمل و نقل و ترافیک، ۳۹ و هفت دهم درصد برای خدمات مدیریت و یک و هشت دهم درصد برای امور اجتماعی و فرهنگی است.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این خطه بیش از ۶۸۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

گرانی افسار گسیخته با تشدید نظارت دستگاه‌های مسئول مهار شود